Saturday, February 07, 2009

090207

Lördagskväll och jag är hemma före midnatt. Imponerande. Har haft en kväll tillsammans med två kollegor idag. Efter att ha mumsat i oss allt gott vi kunde hitta på ett café i stan, slog vi oss ner i biomörkret. Det blev filmen Australia igen. Bra filmer tål att ses om. Den var underbar även denna andra gång, men nu gick tårarna åtminstone att hålla tillbaka. Nästan. De andra gillade den också.
Även gårdagen var stillsam. Var och hälsade på på mitt nya jobb en stund på eftermiddagen. På måndag gäller det. Halv sju slår portarna upp till mitt nya liv. Det är spännande och lite läskigt. Tänk om jag inte trivs? Huga. De ser i alla fall fram emot att jag ska börja och det känns bra. Kvällen spenderades hemma hos en tjejkompis med middagsbjudning, drinkar och Let's dance. Mycket trevligt.
Imorgon ska vi åka till Lund på kalas. Min nästkusin fyller år. Fick stressa upp på stan efter rindningen idag och köpa paket. Hoppas hon blir glad. Har vi tur hinner vi köra inom Ikea i Malmö innan kalaset. Jag har aldrig varit där och vi behöver köpa ett sängbord till. Just nu har vi bara ett, eftersom vi fick lämna tillbaka det andra. Det var fel på det. Man kanske kan spana lite kök där också. Även om vi inte har råd förrän om miljoner år framåt i tiden. Usch. Jag HATAR att vara fattiglapp.
Nu ska jag kramas med min pojkvän. Godnatt på er!

No comments: