Saturday, February 28, 2009

090228

Då var den sista dagen i februari kommen. Imorgon börjar mars, och därmed känns våren ett steg närmare. Jag behöver vår nu. Jag är mentalt rastlös och fysiskt trött. Det går inte ihop sig. Jag sätter därmed min tilltro till våren och att den ska lösa mina problem.
Ett annat problem löste jag igår. Jag har i flera år tänkt att jag ska skaffa ett par riktiga inneskor till jobbet och igår gjorde slag i saken. För 749 kronor blev jag stolt ägare till ett par svarta, fotriktiga pjucks a la klassisk inneskomodell. Birkenstock. Vuxenpoäng säger jag bara. Fast de är faktiskt sköna.
Det är inte bara på mina fötter förändringar sker. Sambon ska bli glasögonorm och vi har varit och tittat ut bågar till Glosögat som jag numera kallar honom. Ja, kärleken övervinner ju allt sägs det ju! Två par fick han välja och det blev två par svarta - ett par från Tommy Hilfiger och ett par från Red or dead. Jag tycker att de var fina. Hoppas nu bara att han trivs i dem.
Just nu går det en dokumentär om Christian Dior på tv. Intressant, men jag borde städa. Som vanligt. Pi örk.

No comments: