Friday, July 05, 2013

130705

Senaste veckan har jag frossat i bloggar och har blivit djupt inspirerad. Som det är just nu svävar min blogg lite i limbo. maddiis by night i alla ära, men det kanske var mer by night för sju år se när jag startade den. Många gånger har den fungerat som dagbok, till exempel under australienresan, och andra gånger har den fått tre inlägg på ett år. Dock känner jag nu ett behov av att skriva igen, och jag vill gärna göra det om Elin och vårt liv här i vårt hus vid havet. Jag vet, inte särskilt originellt, men ändå. Nu är det ju inte så många som läser här, och det är ju på ett sätt ganska skönt. Det här är ju mitt privata jag och det vill jag inte att eventuella kollegor och chefer ska läsa om utan min vetskap. Jag skulle också vilja göra någon form av sammanfattning av graviditet samt kanske även skriva en förlossningsberättelse. Lite lagom såhär nio månader senare... Här kommer därför mina frågor: 

Är det ok att byta namn på en blogg efter sju år? 
Skulle det bli tjatigt att läsa om bebis, bajs, lära gå, förlossning, jada jada?
Skulle de vara ok att lösenordsskydda bloggen eller kanske göra en lösenordsskyddad kategori? 
Skulle det underlätta om jag började använda kategorier? 
Är mina datumrubriker otroligt trista? 
Övrigt du håller på att reta ihjäl dig på eller tycker är heeelt fantastiskt?

Ok, brutal honesty! 

1 comment:

Matilta said...

Du menar byta namn på bloggen, men ha kvar samma adress? Tycker jag är helt ok eftersom jag själv gjort det både en och två gånger ;)

Allt det andra tycker jag också är ok, bara jag får vara inbjuden att läsa då :))