Thursday, July 11, 2013

130711

Kangaroo in the park. Även idag blev det en runda till stan för att klara av några ärenden och såklart för att titta närmare på den där matmarknaden. Och herregud vad sugen på allt man blev. Dagens lunch blev således en australisk känguruburgare som inmundigades på en filt i parken i glada vänners lag. Mycket gott. Det var ju ett tag sen jag åt känguru sist. 

En av punkterna att bocka av på listan var att hitta en bikini som på något sätt skulle kunna framhäva fördelarna med denna mammakropp, men nähä du. Det verkar kört. Antingen får man punga ut med en summa motsvarande en mindre plastikoperation eller får man helt enkelt leva med att det hänger ut lite grejer här och där. Värre saker har ju hänt, men kul känns det ju inte. Jag vill kunna visa mig på stranden med värdigheten i behåll. Den gamla bikinin är alldeles för stor nuförtiden vilket i och för sig är ett angenämt problem men desto mindre ändå ett problem. 

När det kommer till Elinfronten har ju nattningarna här hemma varit lite si och så i perioder men har på sista tiden fungerat ganska bra. Har ibland krävt sin tid men har åtminstone inte bestått av en gallskrikande bebis och en frustrerad förälder. Idag tog mitt tålamod dock slut efter 50 minuter av att lägga bebis ner som bara skrattar till svar. Så jag gick ut. Startade larmet och gick. Efter ett par minuter gick pappan upp och stoppade in nappen och lade henne ner. Efter ytterligare en minut sov hon. Inte ett skrik, Knappt ett gnäll. Jag gick upp och kollade till henne, och där ligger hon, ovanpå täcket på tvären nere i fotändan och sover och suttar på nappen. Lilla stora flicka. Vad du kan många saker! Somna själv och allt. 

Nu är det dags att sätta tänderna i den franska gruyere och flaska sautern som också fick följa med i kassen hem. Mm mm mm...


No comments: