Saturday, June 10, 2006

060609

Ordningen är återställd. Jag har fått tillbaka mitt feminina jag. Efter brevväxling med informationsavdelningen framgick att det tyvärr inte gick att ändra, utan att jag i så fall fick skapa ett nytt konto med ett annat namn. En timme senare var jag hux flux (ja, man får säga så fortfarande) flickig igen. Detta kan ju för den oinsatte verka som en bagatell i sammanhanget, men det är en principsak. Det ser dumt ut när en kille kallar sig maddiis. Det stämmer inte och så vill jag inte ha det.
I övrigt har det varit en mycket händelselös dag. Dagens utflykt bestod av en resa till ica för att kompletteringsshoppa knäckebröd och hasselnötter. Det är gott. Och nyttigt. Det goda brukar annars inte vara så nyttigt, men det nyttiga är desto oftare gott. Tänk på den!
Imorgon ska jag på 85-årskalas. Det är trevligt. Det är veckans tredje kalas. Jag blir urfattig av alla presenter. Visst är det kul att ge bort saker, men det är också trevligt att äta de två sista veckorna innan lön. CSN går inte ihop med sociala evenemang och vanligt hyfs. Det är tur att det är gratis mat på kalas! Hehe...
Dagens glass: Solero exotic

No comments: