Sunday, June 18, 2006

060618

Så. Ännu en helg har smugit förbi knappt märkbar. Det är klart, jobbar man blir det mindre ledigt. Det är logiskt. Märkligt nog har man inte mer pengar. Inte jag i alla fall. De flesta gick åt till bensin på hemvägen. Att tanka har blivit hutlöst dyrt. Eftersom jag arbetar extra på mack - av det gamla slaget - vet jag att det inte bara är jag som tycker det. Kunderna brukar dock bli förvånade när de laddar utanför och är beredda att ge mig en ordentlig utskällning för de astronomiska priserna, som givetvis är mitt fel, och jag bara håller med dem. De flesta verkar tro att bensinstationen är de stora bovarna som gör grova pengar. Knappast. Varför har då alla stationer förvandlats till restaurang/stormarknad/ videobutik? På bensin blir man fattig. Alla utom pappa USA. Jag har nyss hällt 10% av min månadsinkomst i tanken. Det är billigare med rent guld. Synd att bilen hackar så jäkligt då bara...
I övrigt flyter allt på i stilla mak. Har idag planterat tomatplantor. Det är bra. Det luktar sommar på balkongen. Gula pärontomater ska det vara. De är ljuvliga! Eftersom jag bor i ett studentområde tittar de övriga boende bara konstigt på mig. Kan man odla saker? Växer inte tomater i disken på ICA? Att få se hur de växer lite grann för varje dag som går ger en otrolig kick. Förutsatt att man vattnar dem då alltså. Jag får dåligt samvete de dagar jag glömmer. Känns som att döda någon och det är ju aldrig snällt.
Den numera ickebefintliga visdomstanden ställer fortfarande till trubbel. Ska det göra såhär ont såhär länge? Jag har tröttnat. Kom tillbaka! Jag lovar att aldrig mer dra ut dig...
Dagens glass: Tip Top (det var 03.30 i morse så det räknas) Som vanligt orkade jag halva.

No comments: