Friday, June 30, 2006

060629

Vadå frivecka? Trodde att det skulle innebära viss ledighet, men ack vad en flicka kan ta fel. Tycker inte att jag har haft någon som helst tid över. Visserligen är det bara torsdag än, men det ser krisartat ut resten av veckan. Även om det bara är lajbans nästan jämt är det skönt att få vara hemma och bara få finnas också. Veckans resterande dagar kommer att fyllas av följande: partaj imorgon som jag organiserar, systerdotterns (den enda än sålänge) konfirmation på lördag och Robbie Williams på Ullevi på söndag. Efter konsterten blir det att skynda hem och åka raka vägen till jobbet. Kanske hinner jag inom lägenheten och vända, men det är bäst att ta jobbväskan med sig. Snart är det jag och Robbie och bara vi. Ingen annan. De andra 40.000 där existerar bara i periferien. På söndag är det han och jag.
Har idag bevistat ett så kallat släktkalas. Det är alltid trevligt och maten är god. Nästan alltid. Åtminstone den hemlagade. Den är alltid toppen. Idag var det smörgåstårta. Det är mindre bra. Man kan ju tycka att jag efter 23 år skulle ha lärt mig att jag inte kan äta det. Min kropp protesterar högljutt. Majonäs är inte min grej. Ska det vara ska det vara med leverpastej i. Inte i majonäsen alltså. I smörgåstårtan. Då går det bättre. Tur att det finns te att dricka för att vårda kroppen lite. Att dricka te är även som spa för själen som blir lite omvårdad. För den som av en händelse råkar hamna på ett fik som serverar chai latte kan jag starkt rekommendera denna gudadryck. Det är som en vanlig latte, fast gjord på te istället för kaffe och smakar himmelskt. Lite kardemumma-aktigt. Mums! Utan te vore livet lite tristare.
Ett uppdrag som alltmer hänger över mig, bokstavligt talat hänger, är en garderobsrensning. Det är med stor skräck och vånda jag öppnar garderoben, som för övrigt knappt går att stänga. Hur kan det bli så mycket kläder? Jag har ju ändå ingenting att ha på mig. Det är en märklig ekvation. Går inte kläderna ut av sig själva om man lägger dem underst i garderoben och inte använder dem på väääääldigt länge? Den bubblan har åtmistone jag levt lyckligt i. Det är alltid så hårt att tvingas komma till insikt. En annan lösning är förstås att flytta till större lägenhet och därmed större garderob. Då får kanske skorna plats också och det vore ju himla bra.
Dammsugning väntar. Grannarna kanske vaknar. Mohahaha....
Dagens glass: Jordgubbar med jääättekall mjölk till. Det är åtminstone det mest glassliknande jag har fått i mig idag.
Mjölken var faktiskt jättekall.

No comments: