Sunday, June 25, 2006

060624

Då var det åter en sådan där dag när det är dag mitt i natten. Eller åtminstone är det då jag är vaken. Och jobbar. Lite i alla fall. En midsommarhelg inlåst bland papper, truckar och galna människor kan leda till de mest märkliga saker. Vid halv fyra-snåret urartade det hela i vattenkrig. Jag fick vatten i skorna. Det var inte bra. Bara klafsigt. Pojkar är fega.
Det känns nästan dumt att inte ha något att göra när man tjänar tre gånger så mycket som vanligt. Man vill ju göra sig förtjänt av lönen. Men å andra sidan är det inte jag som avgör det. Jag kan knappast hjälpa att pappret är slut och att det blir städstopp för att sverigechefen ska komma på besök. Varför putsa trappräcken??
Midsommarfirandet i fredags blev kort men mycket trevligt. I glada vänners lag åts det både sill och dansades kring stången. Det vill säga jag dansade och mina vänner såg glada ut. Det bjuder jag på. Jag kan inte med rent samvete åka till ett ordentligt midsommarfirande utan att dansa ringlekar. Jag är ju trots allt lärare. Det ligger i min natur. Den dagen jag tappar leksinnet bör jag byta yrke. Kanske bli truckförare på heltid. Eller? Nja... Kanske inte ändå.
Har idag köpt biljetter till Robbie Williamskonserten i Göteborg nästa söndag. Wee! Me like. Jag säger som vanligt; I'll do him. Twice. Mumma! Mer rapporter om konserten senare.
På väg hem från jobbet mötte jag flera som såg ut att vara på väg hem efter många timmars hårt nattrumlande. På fredag är det min tur. Firmafest. Förhoppningsvis.
Nu är det läggdags. Klockan är 6.43. Bara tolv timmar kvar att jobba den här helgen.
Over and out.
Dagens glass: Ingen idag heller! Detta börjar spåra ur fullständigt. Måste ta tag i det nu. Men det blev åtminstone både fruktsallad och jordgubbar fram på småtimmarna.

1 comment:

Anonymous said...

Meeen, alltså.. ingen glass, detta funkar inte i längden.. Vi får köra till glassbåten och bota dig med en akut glassinervention :D