Thursday, June 15, 2006

060614

Eller kanske det är den femtonde? Klockan är i alla fall 06.52 och jag har nyss kommit hem från jobbet. Som den starkt ansvarstagande person jag har tvingats bli, har jag i åtta mörka timmar suttit i min truck och utfört viktigt arbete - jag har staplat pallar. Jaha, hon är en sån , tänker du. En sån som jobbar på fabrik. Kunde hon inte fått något bättre jobb? För upplysnings skull vill jag bara berätta att det är världens bästa sommarjobb. AC och CD, fri planering och ibland helslappa dagar. Dessutom tjänar jag pengar. Inte CSN, utan riktiga pengar. Sådana som man inte måste köpa mat för. Det är bra. Tyvärr är jag inte ledig på midsommar, men det gör egentligen inte så mycket. Jag skrattar hela vägen till banken!
I övrigt inte så mycket nytt. Visdomstanden har blivit utdragen, och som väntat var inte bedövningsmedlet av toppkvalité. Åtta sprutor blev det innan det gick. Men efter att tanden lämnat käken - då jäklar fungerade bedövningen. I sex timmar. Skönt. Sådär. Äter fortfarande värktabletter. Känns som att käken fått ett slag. Måtte det bli bättre imorgon. Annars blir det reklamation.
Har idag även förvandlats till rödtott igen. Det är bra. Synd att håret bleks på stranden. Det får bli bandana i solen. Det funkar det med. Fast det sägs ju att blondes have more fun, men jag är tveksam. Jag har nog roligare som mörkhårig. Men det kanske är omväxlingen som förnöjer. Så är det ju också sagt. Köpte även en ny plattång. Jag kommer att bli sjukt snygg. Skönheten kommer inte inifrån, den köps på salong. Titta bara på extreme makeover. Undra om de behöver betala något själva, eller hur budgeterar kanalen för bröstförstoringar? Går det under personalfest? Kanske personalförmåner. Istället för milersättning.
Om fyra timmar tänkte jag släpa mig ur sängen och åka till stranden. Jag säger som den gamla popdängan - det verkar bli en fin dag idag.
Dagens glass: Ingen (Katastrof!) Det blev fruktsallad vid tvåtiden istället.

2 comments:

Scorpan said...

Oh... redtott :D.. me like *skrattar* :P.. Hmm stranden, är det inte ett sådant där farligt ställe att vara på?

maddiis said...

Inte farligare än Las Vegas! Jag ska dit imorgon med din syster. Stranden alltså. Inte Las Vegas!