Sunday, June 11, 2006

060611

Det blev en dag på stranden. Årets första dopp infann sig i år något senare än brukligt. Jag har som tradition att bada den 1/6 oavsett väder, men i år blev det inte så. Skamligt. Istället blev det en tur till havet idag. Tänk att man hinner glömma hur härligt det är att höra vågorna rulla in i bakgrunden. Havets brusande och saltstänk i ögonen. Ljuvligt. Att det dessutom ger tillfälle att bättra på brännan något är bara bieffekter. Egentligen.
Att vara fräsch känns särskilt angeläget eftersom det är första dagen på jobbet imorgon. Har inte träffat grabbarna på ett år, och det har ju hunnit hända en del sen dess. inus åtta kilon ungefär. Klart att man vill visa sig från sin bästa sida. Jag kanske till och med kan charma tandläkaren som ska dra ut min ena visdomstand imorgon till att ge mig en extra spruta. Av någon anledning fungerar deras bedövningsmedel inte särskilt effektivt på mig, så så många sprutor som möjligt efterfrågas.
Läggdags. Väckning 06.30. Huga. Och värre blir det.
Dagens glass: Chokladdoppad kulglass - gräddnöt, polkagris (1 kula -2 smaker)

2 comments:

Anonymous said...

Ja, jag läser den..

Du är underfundig du! Jag hade inte bränt mig heller! Det är bra =)

Lycka till hos tandis!

maddiis said...

Underfundig alltså? Det är bra. Tror jag. Det kn vara ett finare ord för märklig.

Ungefär som "det var speciellt".