Tuesday, June 15, 2010

100615

Jag har fått upp bloggångan igen. Skojigt. Dock har jag egentligen inget vettigt att skriva om...
Idag har jag faktist varit liite duktig. Jag cyklade till jobbet, vilket verkligen inte tillhör vanligheterna. Det kändes riktigt fint. Inte ens på hemvägen, när det både regnade och åskade, kändes det besvärligt. Cykling ska bli min nya melodi. Nu kan jag ju inte skylla på varken snö eller avstånd längre. Det tar ca 10 minuter, och med ljudbok i öronen känns det som fem. Jag är inne på min femte Liza Marklund-bok nu, En plats i solen, och sen finns det inte så många kvar. Dessutom har jag hoppat över några i början, så om jag ska lyssna på fler om Annika Bengtzon måste jag gå tillbaka till de tidigaste, och det vet jag inte om jag är så sugen på.
Ikväll ska jag försöka göra en playlist till Spotify. Är det någon som har några bra tips?

8 comments:

Gustav said...

Tja du .. spellistor.
Spotify har ju den där sociala funktionen som går att knäppa på (även om man inte har facebook).

Så prova att går till följande länk:
http://open.spotify.com/user/gurrap
så ska du få en fråga från webbläsaren om den får starta den i Spotify (iaf frågar min dator om lov ;-)).


Bara att välja och vraka sedan blad det som verkar roligt att lyssna på, lägga in i en egen spellista och sedan kanske göra din Spotify profil publik så att vi andra får se dina spellistor sedan.

maddiis said...

Hej! Vad kul att du är här inne och läser. Det visste jag inte. Man har ju inte koll när man sällan får några kommentarer... ;)

Jag försökte öppna länken, men den säger att du inte har några publika playlists. Att du inte har enablat dem. Måste du vara inloggad på spotify samtidigt för att det ska funka?

Gustav said...

Konstigt.. fungerade för Peter. Du kan prova dessa ?

http://open.spotify.com/user/gurra_p/playlist/6UzeA66a2dh8oMpzQsgmxE

http://open.spotify.com/user/gurra_p/playlist/2IGky03x0Y4rOtS2Swy1xz

Se ifall det går att att välja mig som användare när du tittar på någon av dessa spellistor.

Överst ska det stå spellistans namn och "by GurraP" eller något liknande samt att du ska få frågan om du vill lägga till mig.
Annars ska du kunna trycka på mitt loginnamn så ska du se mina spellistor osv.
Hojta om det fortfarande är problem.

Jo, jag tittar in ibland på bloggen. Vanligtvis när jag får ett sug efter att blogga själv (men jag har ännu inte kommit så långt att jag har börjat).

Gustav said...

Kom på.. att jag kanske skrivt fel.

Prova

http://open.spotify.com/user/gurra_p

maddiis said...

Tack!

Nu funkar det, men jag fick lägga till dig själv i min people list. Du kan nog hitta mig via fb. Vet inte hur jag ska kunna tillverka en sådan länk, men du kan ju prova http://open.spotify.com/user/maddiis

Anonymous said...

Stora katter Alice o Eskil, Grattis Eskil som hade namndag , Alice kommer snart.
Spotify begriper jag inte, klarar mej ändå...
Jag lär mej San Antonios Ros istället , åker dit på söndag till Texas. Ska bli spännande..
Besöker Dallas en vecka oxå. Bara askmolnen håller sej borta.
Kram Mamma

Gustav said...

Japps nu är du tillagd i Spotify. Själv så har jag vägrat FB och med tanke på den senaste tidens skriverier (i den Amerikanska IT pressen) om brister i de personliga inställningarna för vad som ska visas eller delas med FBs partners så känner jag inget behov att _nu_ öppna ett FB konto.

Spotify och MSN räcker för tillfället.

maddiis said...

Hear hear. And listen listen... =)