Sunday, June 20, 2010

100620

Denna helg har verkligen tagit en oväntad vändning. Den har totalt dominerats av prinsessbröllop, och det hade jag inte riktigt räknat med. I lördags förmiddag hade vi ponnyridning på stan, och eftersom det var med anledning av bröllopsfirandet var det fint pyntade ponnyer som med stolthet traskade runt i stan. Härligt.
Därifrån for jag i ilfart, inspirerad av förmiddagen, hem till tvn för att avnjuta bröllopet. En och annan tår fyllde ögat, det måste medges. Efter en kort grillsession hos Marie återvände jag och Erica till firandet och följde äventyret ända till eftertexterna. Vilket fantastiskt bröllop! Jag trodde verkligen inte att jag skulle bli varken så fast, eller tagen av stunden som jag blev. Höjdpunkten var Daniels tal till Victoria. Så mycket känsla, värme och glädje att det inte kunde undgå någon att det här är vad äkta kärlek ska handla om. Från ett hjärta till ett annat. Jag önskar brudparet all välgång i framtiden, och jag ser faktiskt fram emot att följa utvecklingen av vår nya kungafamilj.
Just nu sitter jag och tittar på konserten som brudparet fick. Avslutningsnumret med barnkören är helt ljuvligt, och det är lyckotårar som rinner, inte bara nedför min kinder.


2 comments:

Mamma said...

Ja visst var det ett riktigt prinsess bröllop, han är en prins ! Viktorias tal på dagen o Olle Danielsfar var inte heller fy skam, Stackars kungen fick läsa innantill !! Kärleken flödade på alla håll, jag satt klistrad i stolen 17 tim. spelade in 12 tim ca. Härligt .. så vill jag gifta mej med !! Fin släkt vi har !!
Kram Mamma

maddiis said...

Jaså? Jag visste inte att du ville gifta dig. Trodde att du hade gett upp allt vad karlar heter...