Wednesday, June 16, 2010

100616

Vilket fantastiskt väder det har varit idag! Solen har strålat från en klarblå himmel, och vi har varit ute hela dagen på jobbet. Barnen har lekt med vatten, ätit som hästar och skrattat i högan sky. Så ska det vara. Det är nästan så man hör Astrid Lindgren i bakgrunden. Hon visste hur man ska fånga det väsentliga i allt. Fantastisk kvinna!
Jag har cyklat även denna dag, så lite stolt är jag. Det funkar faktiskt himla bra. Just nu är sambon ute en runda och rastar Maria, som tyvärr Crescent har döpt min cykel till. Inget fel på namnet i sig, men kanske inte det mest passande på en cykel. Blixten är kaske bättre, eller Fartvinden. Sambon är i alla fall på apoteket och handlar sårstrips. Han har tappat en kofot på näsan så han behöver tejpas ihop. Det är bara han som kan lyckas med sånt. Spännande hur han bara kan få till det.
Strax ska jag träffa Abigail. Vi ska käka sushi hoppas jag, och sen ska vi nog kolla på Buffy. Det är vår grej. Vi har bara några få avsnitt kvar, sen har vi sett hela serien. Det är 7 säsonger. Därefter har vi sagt att vi ska ge oss i kast med extramaterialet. Sen är det slut. Lite sorgligt, men vi får väl börja prata med varandra istället. Det ska visst också vara trevligt.
Nästa vecka är det dags för kvällsridläger för min del. Jag hoppas att jag får Olis. Vi har funnit varandra riktigt bra nu. Det var visserligen bra innan också, men efter den ridlektionen jag hade med Pia lossnade det ordentligt. Jag fick hjälp att hitta vilka knappar jag ska trycka på, och det är ju alltid bra. Ska bli så kul att rida nästa lektion!
Måste bara visa dessa ljuvliga bilder på systerdotter Maja på Natalies student. Vilken teaterapa. Man skulle nästan kunna tro att vi är släkt...

2 comments:

Erica said...

Synd. Hade vi vetat om detta lite tidigare hade vi kunnat ha pyjamasparty med gottgott och bra filmer :D

Mamma said...

Hon är för söt Maja, lik Catrine på första kortet.
Grattis till priset på ridskolan det var strongt gjort. Det sporrar alltid med vinst ....
Bra att du cyklar det främjar hälsa hoppas jag får tid till det någon dag ...
Kram Mamma