Tuesday, August 13, 2013

130813

Igår sökte jag ett jobb. Idag ringde de. Imorgon ska jag på intervju. 

Alltså. 

Pros:
Det är i förskoleklass = skolan (YEY)
Det är en hel termins vik, kanske två
Jag slipper småbarnsavdelning
Jag kanske kan löneförhandla

Cons:
Det är bara 90%
Jag får ut mindre lön
Jag kommer få bryta min föräldraledighet redan denna veckan

Summa summarum, fler fördelar än nackdelar och det tycker jag känns bra. Visst hade jag behövt arbeta heltid, men 90% är ju nästan heltid. Jag kommer ju ha kvar min heltidstjänst ändå. Om jag kan löneförhandla (avtalet säger att man ska ha möjlighet att göra det när man byter tjänst inom kommunen, men rektorerna brukar hävda att man inte kan) kommer ju skillnaden inte att bli så stor. Dessutom kommer pappan att få ut 10% från sin lön under föräldraledigheten, och den tioprocentaren täcker mer än väl min tioprocentare. 

Så 10.15 imorgon är det jag som infinner mig i Åhus för en grillning. Är ganska nervös, men jag håller tummarna och hoppas på det bästa. Gör det du också.

Nu är det läggdags! 




1 comment:

Mamma said...

Hej Hoppas du får detta jobbet, håller alla tummar.
Det är nog vad du behöver just nu. !! Nu skall jag ut i förrådet och leta gåvagn !!
Kram Mamma