Monday, August 26, 2013

130826

Måndag. Generellt en av veckans sämre dagar, men den här var undantagen. I förmiddags for jag och ungen till Horsewood för andra besöket på mindre än en vecka hos Angelica och Wille. Angelica och jag jobbade ihop och var preggosvulliga samtidigt. Så samtidigt att det visade sig att vi vi var uträknade till samma dag (26 september). Dock var Wille lite snabbare än Elin, så han föddes 4 dagar före och jag födde 13 dagar efter. Den snabbräknande kommer snabbt fram till att det blev 17 dagar mellan dem, och det får ju räknas som ganska försumbart. Då, när jag gick och väntade, kändes det dock som ett par tre månader. Minst. 

Nåväl. Ungarna var glada och vilda som vanligt. Nu börjar de kunna leka på riktigt med varandra och det är så kul att se. Mammorna fikade och var också ganska glada. Jag fick med mig en stor kasse med plommon och krusbär hem, så imorgon tänkte jag göra ett försök att förvandla dem till någon form av kompott eller marmelad. Spännande!

Måndag innebär ju nu även ridning igen, och precis som förra gången fick jag stallets största häst, Weltruf, igen eftersom vi alltid brukar ha samma häst i två veckor. Idag var det hoppning. Missförstå mig inte, jag älskar att hoppa, men det här kändes lite som att, ja, jag vet inte. Göra något jävligt jobbigt.  Men! Det gick hur bra som helst. Han (och jag kanske) var jätteduktig, och inte alls lika tung som förra veckan. Det kändes hur bra som helst, och jag var mäkta stolt efteråt. Vilken kick! 

Jag hjärta ridning! 

No comments: