Saturday, August 24, 2013

130823

Jag måste ju ändå bara säga det. Min flicka alltså, hur stor har hon inte blivit? Och klok? Och duktig? Och vild? Attan kan älska någon så mycket. Helt ofattbart!

Idag var jag och huliganen på finbesök i Valjestugan hos moster Jossa och Våfflan (aka kusin Lovisa). När den lilla till allas förtjusning äntligen vaknade efter sin 3 (T-R-E!!!! Hur avundsjuk blev inte den här mamman?) timmar långa tupplur blev det myshäng i sängen. Elin tyckte att Lovisa var hur festlig som helst, och jag tror faktiskt att hon förstod att hon var liten, trots att hon gjorde ett par ganska envisa försök att krypa rakt över henne. Och hon tyckte om henne. Hon tyckte om henne så mycket att hon till och med PUSSADE henne flera gånger. Det har liksom aldrig hänt att hon pussar någon annan än sina föräldrar. Men hör, puss i plural, rakt över näsan. Gärna med ett fast greppöver ögonen. Men ändå. Kärlek! Kan hända att mamman började gråta lite av stolthet. Fina, duktiga älskade unge!

Mammorna passade också på att utnyttja situationen och klämde in inte mindre än två fikor. Bra jobbat. 

På kvällen kom min mamma och åt middag här. Hon skulle visst ha någon familjetjosan någonstans imorgon (hon berättade förmodligen var åtminstone fem gånger) så vi fick fram med gitarren och med gemensamma krafter komma på vilka eventuella barnsånger hon möjligen kunde minnas texten till såhär trettio år senare. Det visade sig inte vara så många. Men några är bättre än inga. Det blir nog bra. 

Och jag? Jag tar tacksamt emot varje andrum som kommer. 



1 comment:

Mamma said...

Kära barn !! Jag sjöng allsång med barnvisor i en halvtimme i Hörvik. Vi hade Rögarnatta med Visans Vänner. Några barn och mest vuxna, kul att få gamla farbröder teckna Imse Vimse Spindel som de lärt för ca 80 år sen !!!
Tack för hjälpen med texter och noter att spela på gitarren !!
En festlig dag hos Er och hela nästa, vi spelade från 4 till 8.