Saturday, November 11, 2006

061111

Ibland är livet bara underbart! Fick igår besked om att jag åker till Kambodja i Februari, bara jag ordnar med biljetter själv. Piece of cake. Detta innebär förhoppningsvis att jag om mindre än tre månader befinner mig i Asien istället för Australien. Har för övrigt kommit på att det är klurigt att veta vad världsdelen jag är i faktiskt heter. I lågstadiet lärde man sig att det var Australien, men det är ju fel. Sedan trodde jag att det var Oceanien, vilket jag fortfarande är inne på, men överallt här nere kallar man det Australasia. Jag hade aldrig tidigare hört det innan jag kom hit. Dessutom har lilla jag, svenskläraren, pinsamt nog problem med att veta om det heter australier eller australiensare, australisk eller australiensk eller rentav australiensisk. Har försökt forska lite i det hela och har numera dragit slutsatsen att man kan säga båda två. Inte ens Norsteds engelska fickordbok som fick följa med på resan är konsekvent. Duger det till dem, duger det till mig. Det är mycket enklare på engelska.
Har glömt att skriva att jag egentligen skulle ha varit på U2-konsert igår. Skulle ha fått köpa två biljetter för ingenting av en kollega på jobbet. Det var hans systers biljetter och tyvärr hade hon i samma stund som jag sa ja sålt dem på e-bay. Rackarns. Även om det inte var världens bästa platser hade det varit kul att vara där. Har sett ganska många beiga liveband sen jag kom hit och det hade varit roligt att gå på en bjässekonsert. Har aldrig sett U2 live. Är förstås inte värsta fanset, men det hade varit en kul grej. Ena tyska som jag bor med jobbar som servitris av något slag och hon arbetar på båda konserterna. (De spelar idag också). Lyckost. Hon sa att de var fantastiska igår.
Jag trivs bättre och bättre i min nya bostad. Mina idéer om städning verkar ha tagit skruv för det är lite bättre nu. Jackson tog allt på fullaste allvar och har nu märkt hela lägenheten med "torka bodet", "diska efter er", "lägg tillbaka dvd:erna" och så vidare. Verkar funka. De frågade mig igår om det var någon dysfunction jag hade. Det är det ju inte, och det är en annan sak att vara hemma. När det bara är ens egna saker och ingen annan behöver titta på ens odiskade tallrik spelar det ingen roll. Men att bo sju personer i en tvåa kräver planering och hänsyn. Ojojoj... Jag börjar nog bli gammal. Cin, du hade aldrig klarat av detta. Du hade inte gjort något annat än att städa hela dagarna. =)
Nu tänkte jag äta lite och sen gå ner och testa gymmet här. Kaske blir en simtur och lite jacuzzi också innan det är dags att göra sig i ordning inför kvällens strapatser. Inte illa pinkat...

4 comments:

Anonymous said...

Hej!!

Underbart att du har det "gött". Här hemma närmar sig vintern med stormsteg - fick skrapa rutor 8.15 imorse.. suck.. =/
Har varit lite förkyld efter London - sorry att jag inte kommenterat på ett tag! Men nu är det bättre..

Idag börjar jag och Jeanette med en ny del i våra liv - vi ska skippa allt socker.. Tur att vi är två tror jag, förhoppningsvis kan det hjälpa till att stärka karaktären! =)

Vi behöver verkligen prata om bilen. Har din mamma betalt försäkringen? Hur ska "vi" få den såld?! Ring mig när du har tid, eller skicka sms om när jag kan ringa dig!

Saknar dig!

KRAM KRAM

Anonymous said...

Hej, har du fått mail från Garvis ?? Jag har inte hört nåt om det !! Skönt att det ordnar sej då skall vi ha kul i Kambodja , jag har redan aviserat om det på jobbet.
Det heter Australien så klart.
Nu börjar saker o ting flyta på för dej - fortsätt att va i flödet !!
Ha de gott
Kram Mamma

Anonymous said...

Halloj!

Jag har iof precis skickat en kommentar men här är en till.... på rätt ställe så att säga. Jag lyckades på nåt vis få för mig att det sista du skrivit var 061105. Men men.... du känner ju mig. Lika förvirrad som vanligt. ;)

Kambodja låter ju inte helt fel. Inget dåligt äventyr denhäringa utflykten du är iväg på. Gött!

Kul att du trivs i din lägenhet. Skäll nu ordentligt på lortgrisarna så du får många nya vänner att umgås med i lägenheten. Eller får du hota med att du skickat efter ett exemplar av den "svenska långhåriga skäggapan" som förväntas komma i decemnber. Jag har hört att just den apan som kommer ska vara ett exta farligt exemplar...... He he.

Glöm inte kolla i comments från 061105.

Hörs o syns. Måste bara avsluta med en stärkande Nymölla-kommentar:
-Du är så jävla säker!

maddiis said...

Marie: Mmm... vinter. Saknar mörkret lite. Och teet.

Skippa sockret vore fint. Jag har frossat sen jag kom hit och det har satt sina spår. Är tjockis igen. Suck... Men ni skulle ha smakat KitKat Cookie Dough. Som sänt från himlen.

Ja, det är synd på bilen. Vi får prata om det. Skicka ett mess så får du mitt hemnummer. Har faktiskt ett sådant nu. Jeppe hade kollat upp priser och det skulle visst inte kosta mer än 16 öre/minut att ringa hit. Hör av dig närhelst du kan och orkar.


Mamma: Nee... världsdelen heter INTE Australien. Har koll på det nu. Oceanien är det. Australasia inkluderar även sydostasien, vilket ju egentligen tillhör Asien.


Jeppe: Skäggapa?? Hehe.. Låtit det växa eller? Du var väl hyfsat välvårdad sist vi sågs. Förresten förvirrad? Vem? Du? Inte väl? Bara trött.

Ska bli så kul när du kommer. I längden blir det lite upprepat att bara träffa folk man inte känner och prata om ytliga saker. Ja, jag är här på working holiday visa. Ja, jag är lärare. Ja, jag tycker om Sydney. Nej, det snöar inte alltid i Sverige. Nej, Sverige och Schwiez är inte samma land. Suck. Ska bli så härligt att bara få hänga med någon som känner en och som man inte behöver tänka så mycket med. Det här blir fint det!

Och som tack för nymöllacitatet: Tacka ja. Djävulskt säker! Och fråga bara Ebbe... Hehe.