Saturday, November 18, 2006

061118

Inget nytt egentligen. Har bara inget att göra så jag tänkte att jag kunde skriva lite. Har haft filmkväll ikväll med "gänget" (hemskt ord) efter att vi svullat på Pizza Hut. Kollade på vad som skulle vara skräckfilm. House on the haunted hill. Den var inte äcklig alls. Saw II som var den skräckis jag såg hemma sist med Jeppe och Andreas var värre, och den var inte heller särskilt hemsk. De har tappat lite av sin charm, eller är det jag som inte är lika lättskrämd längre. Läste på Kristianstadsbladet om de två våldtäkterna som har varit i Kristianstad i veckan. DET är skrämmande. Vad håller folk på med? Tror att de håller på att tappa förståndet alldeles.
Igår flyttade Anna och Niroshani från Kristianstad in här. De är verkligen kanontrevliga. Skönt att ha någon här hemifrån. De var med oss och svullade idag. Jag och Niroshani hade faktiskt varit duktiga och invigt gymmet en timme på eftermiddagen så pizzan inte lika skamframkallande som vanligt. Gymmet var helt ok, men jag saknade något att träna ryggen med. Får väl bli vanliga övningar på golvet istället. Annars fanns väl det mesta: trampmaskin, löpband, cykel och så klart en massa lyfta-maskiner. Första steget är taget, nu gäller det bara att fortsätta.
Imorgon tänkte jag åka till stranden. De har lovat fint väder fram till tisdag och sen ska det åska och regna på onsdag. Man vet aldrig med vädret i Sydney. Det kan ändras från 11 till middag. Ska åtminstone försöka ta mig till Manly imorgon. Tar färjan dit, vilket tar cirka en halvtimme. Behöver få lite färg igen. Ska INTE glömma solskyddsfaktorn denna gången. Slutade inte så bra sist. Var ju på Manly dagen innan min födelsedag, vilket resulterade i att jag flossade och hade typ ruva i ansiktet. Inte snyggt. Gör om, gör rätt som det så vist heter.
Hopp i säng nu så jag kommer upp imorgon. Har visst latat till mig lite de sista dagarna och tagit oförskämt långa sovmorgnar. Godnatt vänner!

1 comment:

Anonymous said...

Hmm fast tydligen så var det inte två våldtäkter ändå iaf?... Inte så hemska som det verkade på i tidningarna..