Saturday, November 25, 2006

061125

Ja, då var det lördag igen. Ikväll ska bli en lugn hemmakväll i motsats till gårdagen. Skulle bara ut och ta en drink med Anna och Niroshani, vilket slutade med en helkväll och att jag stupade i säng strax efter sex i morse. Otippat, men hysteriskt kul. Gick först till ett ställe i Darling Harbour som var ganska trevligt. Utsikt över hela hamnen som känns som en medelhavsidyll om kvällarna. Fick ett tips om att det skulle vara reggaekväll på Jacksons on George, där vi firade min födelsedag, så vi gick dit. Reggae vet jag inte om jag vill kalla det, men det var typ Karibiskt festivaltema med halmhattar och visselpipor och hela köret. Ganska festligt. Eftersom stället har fyra våningar kan man vara där ett tag utan att tröttna. På hemvägen handlade vi nattamat på KFC, Kentucky Fried Chicken, vilket var första gången för mig. Fattar inte riktigt varför det har blivit så populärt. Var ok gott, men inte superbt. Får väl ge det nån chans till. Det var en riktigt kul kväll i alla fall.
I torsdags var jag på stranden. Jag, Stoffe och Svante tog färjan till Manly Beach och låg och slappade i solskenet i några timmar. Det var lika höga vågor som när jag och Josse var där så det blev lite hoppande i vågorna också. Var duktig och använde solskyddsfaktor den här gången så jag brände mig inte. Fick bara lite färg, vilket var välbehövt. Har hunnit bli blek som en sparris. Måste bli lite ordning och reda på den fronten. Kan inte vara blekare än Jeppe när han kommer. Nu går det mot sommar åtminstone och det har varit varmt den sista veckan. Annars har jag frusit ganska mycket här. Igår behövde jag inte ens ha långärmad tröja mitt i natten. Det är ganska befriande.
Nu ska jag vårda min stackars kropp efter vad jag utsatte den för igår. Det kan den behöva. Have it!

1 comment:

Anonymous said...

Bra att du lart dig att anvanda solskyddsfaktor. Det forst kortet jag har sparat i min kamera ar pa dig. Roflammig och sonderbrand.
Imon ska jag ut och branna hud. Man kanske inte branner sig sa latt 18 meter under ytan?! Men jag ska ju forhoppningsvis komma upp ocksa, sa jag hoppas pa att jag ska fa lite farg. Jag kan ju inte komma hem blek nar jag har varit i Oz och sydostasien i 10 manader.
Kram