Wednesday, June 03, 2009

090603

Visst är det trevligt att se en film när man inte har läst boken före? För några veckor sen hade vi en tävling på jobbet där alla fick lämna in en kort självbiografisk berättelse om något som man trodde att ens kollegor inte visste om en. Själva tävlingen gick sedan ut på att koppla ihop rätt kollegor med rätt historia. Det var verkligen svårt, men men på något sätt lyckades jag och städerskan hamna på delad första plats. På prisbordet valde jag en biocheck, och idag var det alltså dags för en stund i biomörkret. Jag och sambon var på matinéföreställningen av Änglar & Demoner och det må jag säga var ett klokt val. Den här gången hade jag alltså inte läst boken och det är helt klart en spänningshöjare. Filmen får toppbetyg av mig. Jag gillar den sortens berättelser.
Innan bion var vi ute på Elgiganten eftersom vi inte hört något från dem. De hade ju lovat att ringa i fredags. Det visade sig att kameran redan var beställd och anländer imorgon. Snabbt och enkelt, så imorgon är det vi som blir ägare till en blänkande ny systemkamera av fungerande modell. Visst är det fantastiskt!
När vi äntligen landade på hallmattan var det bara för en kort stund. Sambon fick i stort sett vända direkt för att åka till jobbet, och jag hamnade framför kvällens avsnitt av Grey's Anatomy. Perfekt, som vanligt.
Imorgon blir en tuff dag. Först har jag öppningen på jobbet, sedan ska jag rida två lektioner - en privat och en vanlig. Med mitt skav ska det bli intressant att se hur det utvecklar sig. Tacka vet jag plåster.
Nu är det natt.
3 dagar...

1 comment:

Mamma said...

Jag har blitt en riktig nattuggla men nu hägrar sängen .....
Imorgon är det jobb sen AU med Hyresgästföreningen sen ska resten av blomfröerna i jorden !
Tänkte leva på kirskål hela sommaren - billigt o bra bantningskur ?