Wednesday, June 24, 2009

090624
Sommaren är här, och det med besked. Det är dessa dagar man är tacksam över sitt jobb, vilket innebär att man kan vara ute i stort sett hela dagen. Tyvärr har jag sedan resan till Österrike drabbats av någon form av utslag som visar sig varje gång jag är ute. Än så länge kan jag inte säga om det beror på solen, eller gräset man sitter på, men jag ska gå till botten med det här. Det är inte kul att se ut som en spetälsk.
Här hemma har saker och ting börjat återgå till ordningen. Med sambon tillbaka i Skåneland flyter allt betydligt smidigare. Han är så duktig på att fixa. Det är inte jag. Jag är seg i starten. Det finns väl få saker som är så underbara som att komma hem till ett städat hem. Jag älskar det!
Eskil njuter också av det utökade sällskapet. Idag var han inte lika galet mjauig när jag kom hem från jobbet, utan lät mer som en katt. Däremot var han enormt kelsjuk. Och tog sikte på mig i soffan, sprang dit och hoppade upp i knät där han parkerade sig. När jag lyckades manövrera ner honom till soffan istället kurade han ihop sig och där ligger han i stort sett kvar, förutom för några korta bensträckare, lådbesök och fikaraster. Just nu har han selen på sig. Han är jätteduktig och protesterar inte ett dugg mot den, men han går helt skumt med den på. Det är precis som om han försöker krypa under den hela tiden, men det går ju sådär. Han håller i alla fall på att utvecklas riktigt trevligt tycker jag. Och det märks på honom att han växer, både fysiskt och psykiskt.
Igår var mamma här och hälsade på, eller mormor, som hon numera kallas av Eskil. Haha. Hon har verkligen mer fullspäckat schema än vad en annan har. Fattar inte att hon orkar.
På lördag är det dags för party med Nymöllagänget. Det ska bli fantastiskt kul. Tyvärr går jag ju miste om "dagen efter-snacket" men jag får väl vara tacksam över den extra tid jag har möjlighet att spendera på playan. Det börjar bli hög tid för ett första besök.
Nu är det sovdags. Jag öppnar imorgon. Min sista öppning. Yeah...

Kanske blir det en veckas ridning till hösten också. Som ni ser finns det en hel del att arbeta på...

No comments: