Saturday, June 13, 2009

090613
The beast is alive. Eskil är efter 5 timmars sömn tillbaka i toppform. Från att ha varit i totalt koma är det nu fullt ös som gäller. Mina tår är i farozonen, och så även resten av lägenheten. Idag lyckades han på något märkligt sätt riva ner gardinen i vardagsrummet. Med gardinen även gardinstång, upphängning, skruv, plugg och en bit tapet för att verkligen visa vem som numera bestämmer inredningen i det här huset. Tur för honom att han är så söt att det inte går att vara arg på honom. Annars hade han legat pyrt till emellanåt. Men så fort man tar i honom bara spinner han och myser järnet. Mycket trevligt.
Allt bus och mys gör att det inte finns riktigt lika mycket tid att sitta med datorn och det är ju både bra och dåligt. Den har fått några fina klösmärken, men som sagt, det gäller ju att märka sin egendom.
I torsdags arbetade jag i alla fall min sista dag. Jag har ju fått timmar för två veckor till, men just nu är det ingen som vet om jag faktiskt får arbeta de tiderna, eller om det är någon övertalig som går före. Välkommen till kommunen. Vi hade i alla fall sommarfest i torsdags och det var ett riktigt jippo. Efter en katastrofalt stressig morgon tog jag mig iväg till jobbet där jag hade öppningen. Vi har haft Pippitema på alla festerna, och till både barnens och personalens stora förvåning och förtjusning kom Lilla Gubben på besök den här gången. Vilket kalas! Det var verkligen lyckat och barnen tyckte det var superkul att få rida. Ibland är det bra att ha kontakter!
Igår hade vi picknick med arbetslaget på Wanås. Eller vi skulle haft, rättare sagt. Vädret var inte riktigt så tillåtande. Istället blev det en tur i slottsparken där vi tittade på utställningen och sen drack vi champagne och åt jordgubbar i hen liten hydda. Mycket mysigt. Efteråt åkte vi hem till en kollega i Immeln där vi åt och drack vin. Vilket hus säger jag bara, och vilken fantastiskt utsikt över sjön! Underbart! Tre små ulliga kattungar på fem veckor gjorde inte intycket sämre direkt. Ett stort tack får vi också ge till de föräldrar som har barn som börjar skolan till hösten. Det var de som bekostade kalaset med det fina presentkort vi fick i avslutningspresent. Tackelitack!
Nu har Eskil äntligen tröttat ut sig och intagit liggande läge igen här i soffan hos mig. Världens finaste katt!

1 comment:

Mamma said...

Hej vilket fint Pippi kort jag skall till Öland nu till Saxnäs o bo till torsdag. Tänker besöka hästhagen där du red med hjärtans lust.
Skall packa o kör i em- fint badväder !!