Monday, June 01, 2009

090601

Jag har skavsår i röven, och jag kan garantera er att det inte är en trevlig upplevelse. Hur kommer sig då detta? Ja, det kan man ju fråga, men som ni säkert minns håller jag på med Ridsport. Jag vill härmed avråda alla som tänkt att uppbringa ett intresse för hästar att avstå. Man får som sagt skav i röven. Har haft ridlektion ikväll, och större delen av den tillbringades i galopp. Det visade sig att olika gångarter ger upphov till olika sorters skavsår. Vem hade kunnat ana? Inga av dem är trevliga, men med travskav kan man åtminstone sitta. Lite lätt bakåtlutad i alla fall. Hur ska jag förklara för barnen att "fröken måste ligga på mage på soffan idag för jag är röd i stjärten..." Nja, jag har en känsla av att jag får lida. Som en sann Ridsportare. Och inte har jag någon annan att skylla på än mig själv. Typiskt.
En trevlig sak med dagens lektion var att det faktiskt gick riktigt bra. Jag tycker att det tar sig. Red Winfrey, och vi passar väldigt bra ihop, vilket är trevligt. Vi fick rida mycket självständigt och det är verkligen nyttigt. Då får man tid att träna på de små saker man knappt hinner tänka på annars. Det ger resultat. Resultat hoppas jag även att det kvällsridläger jag änmälde mig till idag kommer att ge. En vecka med långlektion fyra dagar i sträck. Om inget annat har jag möjligen upptäckt nya kroppasdelar att ha skav på. Bevare mig väl...
Funderar mycket på hur det ska bli när lillkisen flyttar in. Tror att jag kommer att sova på soffan de första nätterna så han inte blir ensam. Vi har ju bestämt att han inte ska vara i sängen, men jag tror att jag kommer att ha svårt att hålla det, även om det är jag som behöver det mest. Om han får lite sällskap i vardagsrummet de första nätterna kanske han vänjer sig vid att sova där i alla fall, och då kanske steget till att sova ensam inte blir lika traumatiskt. Man kan ju alltid hoppas.
Nu är det sängdags för fröken Olsson!
5 dagar till Olsson jr anländer!

1 comment:

Mamma said...

Kanske yllebyxor hjälper mot skavsår eller jukonsalva kanske !
Men nu är det (h)jul igen sa han som ramlade under tåget !