Tuesday, June 30, 2009

090630
Jag står inte ut! Fasadrenoveringen av vårt hus har verkligen satt igång på riktigt. Det känns som om någon borrar mig i huvudet. Det är helt sjukt hur högt det kan låta in i en lägenhet. Stackars Eskil är helt knäckt. Och jag med. Sambon sover. Amazing.
Idag är andra dagen på min "semester". Än så länge vet jag inte riktigt vad jag ska göra med tiden. Får liksom ingenting gjort alls. Borde åka till stranden, men måste till stan först. Jeppe fyller år imorgon så det är presentshopping som gäller. Som om jag skulle ha råd att köpa något till mg själv. Inte efter massakern på Claessons för några dagar sen. Där blev det en ny mc-hjälm, ryggskena och stövlar. Om jag nu ska köra själv måste jag ha ordentliga skydd. Men det är dyrt. Snordyrt.
I lördags hade vi fest med nymöllagänget. Årets första, och en mycket trevlig sådan. Med lite lekar kom alla igång fort. Dessutom fick alla ett uppdrag som man skulle utföra under kvällen. Mitt var att förklara för alla att Nymölla inte skulle ha gått runt om det inte varit för mig. Jag kunde inte ha fått ett bättre uppdrag! Jag raljerade högt till alla om vilken otrolig kapacitet jag har och att bruket inte kan vara sig likt nu när jag inte är där längre. Det roligaste var när en av dem som skrivit uppdragen blev förbannad på mig. Haha. Humor.
Annars var det faktiskt en ganska skandalfri kväll. Mycket skratt och lite djupa diskussioner fram på småtimmarna, precis som det ska vara. Nästa gång blir det kräftskiva och då åker snapsen fram. Det brukar ta en ände med förskräckelse.
Igår började jag köra lite motorcykel. Jag måste faktiskt få skryta med att det gick mycket bättre än förväntat. Körde på grusvägen utanför svärföräldrarnas hus långt ute på landet, och inte en enda olycka. Tyvärr kan jag inte starta skrället själv ännu. Det är kick på den och jag är ingen fena på att kicka visade det sig. Tur att det görs nyare motorcyklar. Denna är från 1978. Det är för gammalt.
Nu har arbetarna lunch och jag och Eskil njuter! Han fyller faktiskt 15 veckor idag. Stora killen.

No comments: