Thursday, June 04, 2009

090604
Äntligen är jag stolt kameraägare till en splajdans ny Nikon D90! Vi var och hämtade den idag. Tyvärr behövde vi även betala den. Det är alltid den stora nackdelen när man handlar. Usch och tvi. Vi har också shoppat födelsedagspresenter. Det är ju tre födelsedagar som ska firas. Lina fyller 30 på måndag. Det är helt sjukt. För några veckor sen var hon 10 och jag 7 och hon höll på att kräkas på mig av upprördhet. Jag förföljde henne i varje steg hon tog, stackarn. Idag, 20 år senare, är hon fortfarande en av mina största förebilder. Tack för att du finns!
Dagen har dock inte enbart varit glädje. Winfrey flyttade hem till sina ägare idag. Lilla skruttan... Jag har åtminstone ridit henne mycket på sistone. Idag har det till och med blivit två ritter, först en privatlektion på dagen, och sen en vanlig på kvällen. Jag har dessutom fått griller i huvudet, vilka skulle få katastrofala följder för min ekonomi om de blev realitet. Men drömma kan man ju göra. Hon är ju trots allt världens finaste häst...
Visst är vi fina ihop?
Nu ska jag och mina rövcompeed gå och lägga oss. Har man skavsår så har man. Ajajaj.
2 dagar till familjen utökas med en Katt.

1 comment:

Mamma said...

Hej skall det bli ett Pippihus med häst, sen kommer väl herr Nilsson - jo det är härligt med djur, men skönt att ni börjar med katt- det blir nog fullt ös tror jag.