Sunday, May 31, 2009

090531

Idag är det verkligen sista dagen i maj. Det är helt otroligt hur fort tiden går. Och jag har haft mina första julkänningar. De brukar komma lite senare, men inte i år. Som alla som känner mig vet, är jag tokig i julen. Jag älskar att mysa runt bland tända ljus och glöggdoft med en lussebulle i mungipan och Peter Jöback lite julmysigt på i bakgrunden. Känns lite psycho just nu när solen attackstrålar från en klarblå himmel utanför. Just idag skulle jag inte vilja ändra på något.
På flera sätt var gårdagen en riktig toppendag. Efter morgonens ridlektion, som faktiskt även den gick ganska bra, fick jag besök av min mycket trevliga ridkamrat Abigail. Vi satt på balkongen och drack rödvin och dippade grönsaker för att senare gå över till desserten - färska hallon med gammaldags vaniljglass. Mumsigt värre.
På tal om ridlektionen så flyttar den häst, Winfrey, som jag faktiskt har börjat älska på riktigt nu på torsdag. Det känns jättesorgligt, men det finns inget att göra åt det. Hon har bara varit där en tremin, men nu ska hennes ägare ta hem henne igen. Det är verkligen synd för hon är en mycket trevlig häst. Konstigt att man kan få en sån relation till en ridskolehäst, men det gick visst. Har bokat in en privatlektion innan hon åker, och jag har två vanliga lektioner där jag tror jag ska ha henne. Har verkligen lärt mig massor på hennes rygg. Fina hästen....
Nu ska jag laga köttgryta till skrutten som kommer hem från jobbet om några timmar.
Om 6 dagar hämtar vi lillkisen...

1 comment:

Erica said...

Hehe jag misstänkte faktiskt att det var du :)