Wednesday, September 13, 2006

060913

Halleluja! The sun is shinin'! Idag har varit en solig dag. Lovely. Började dagen med att fixa ett bankkonto på en bank här, Westpac, där jag kan ha mina pengar för att slippa använda svenska VISA-kortet för mycket. Ju mer man använder det, desto större risk att bli av med det tänker ansvarstagande Madde och har därför nu skaffat ett utrikiskt kort också som jag kan använda här. Det följde med kontot. Räntesatsen på ett vanligt sparkonto här är på drygt 5% och då kan man sätta in och ta ut pengar bäst man vill hela tiden. Sparbanken: se och lär. Där kan ni sitta och fega med era futtiga 0.2%.
När vi slutfört dagens uppdrag köpte jag, Stoffe och Svante glass och satte oss i Hyde Park vid en liten fontän och mumsade. Hur mysigt som helst. Ni skulle se kulglassen här. Den är så fruktansvärt lockande upplagd som små berg med toppar och dalar och sen har de lagt olika saker på dem också beroende på vilken smak det är. Chokladglassen hade mjölkchokladrutor på sig, passionsfruktssorbeten hade passionsfruktshalvor osv. Det går knappt att beskriva hur gott det såg ut. Dessutom har de typ klippkort så när man handlat 6 glassar får man den sjunde gratis. Mumsfilibabba! Åhusglass: se och lär.
The Gaff igår var en höjdare. Massa backpackers och bra ös. Märkligt nog går man ut redan vid 21-tiden. Skottarna tog väl hand om mig och dessutom var Louise som bor på vårt rum med. Det kändes tryggt. Var med i en tävling där också där man skulle representera sitt hemland. Det var inte alls meningen att jag skulle vara med, men det visade sig att tävlingen gick ut på att man skulle sjunga sin nationalsång, och jag hade inte en aning om att folk faktiskt kunde sjunga så illa. När några stycken hade sjungit sa jag till tävlingsledaren att det behövdes en svensk med i tävlingen också. Han blev jätteglad och tyckte att det var en urbra idé. Jag, skotten Mark som jag var där med och en engelsman gick till final, vilken gick ut på att publiken (den i stort sett helbrittiska publiken) skulle låta så mycket som möjligt på den de tyckte var bäst. Givetvis fick engelsmannen mest jubel för sin God save the queen, men jag kom i alla fall tvåa och vann därmed ett presentkort värt $100 (knappt 600 SEK) på ett resebolag. Störtkul!
Imorgon ska vi på en klubb som heter Rock&Roll Motherfucker. Sjukt. Så, ja Jeppe, det kanske bor en liten rocker i mig med. Ska lätt ha dödskalleringen på mig. Mjau!
Dags att ringa hem strax. Klockan är 16.30 här - 8.30 hos er.
Cheers now!

No comments: