Thursday, September 28, 2006

060928

Idag är det Annas födelsedag. Hon fyller 25, så vi ska ut och fira lite ikväll på ett ställe som heter Spectrum. Jag har aldrig varit där, men Stoffe och Anna säger att det är bra så jag få lita på dem. Tror att det blir kul. Det är skönt att inte vara sjuk längre. Bara hosta kvar och det kan jag leva med. Till och med Svante har visat oanade livstecken de senaste dagarna. De där tomma, glanslösa ögonen har ersatts av en något mer vital uppsyn. Istället har Anna åkt på halsont nu. Jaja, det ska väl gå runt tills alla har haft det. Sen jäklar. Sydney, here we come!
Det blev ingen fiskdag i förrgår. Stoffe och Svante läste om en konstutställning i tidningen som verkade intressant och eftersom det var sista dagen för den i förrgår så valde vi att gå dit istället. Sagt och gjort. Upp på Oxford Street och leta. Efter ett tag hittade vi rätt och möttes till vår stora förvåning av ett rum, inte större än 15 kvadrat, med ungefär 6 "konstverk" i. Dessa ämnade belysa hur reklam, logotyper och andra yttre faktorer påverkar våra dagliga val och vårt tänkande. Hrmm... Är tveksam till att de tre konstnärerna uppfyllt sitt mål. Kreationerna var inte mer avancerade än att vem som helst med en gnutta fantasi kunde ha tillverkat dem. Ta till exempel den omkullvälta pappershögen med stämpeltryck på. Fiffigt. Det var åtminstone kul att vi tog initiativet att gå på något kulturellt. Var också uppe på en bio där det är Rysk filmfestival i veckan. Inte riktigt min grej, men Stoffe ville gå verkade det som. Ska bli kul att se vad han tycker sen.
Detta var vad som lyckades rädda av mitt inlägg jag hade skrivit. Ni vet vad jag säger om datorer. Får försöka skriva om det sen. De andra vill gå nu. Skit och mög.
Datorer... *suck*

3 comments:

Anonymous said...

Hej Madde!
Kul läsning!
Börjar dra ihop sig för mig och Pontus också nu. Har till och från den senaste veckan kännt av en och annan fjäril i magtrakterna.
Efter att ha läst om dina bravader och missöden är jag inställd på att allt verkligen kan hända!
Letar just nu runt efter ett nice hostel att spendera första tiden på.
See you around mate!

Anonymous said...

Nu äntligen kom bilden upp, gick väl med snigelfart genom rymden, har skrivit ut den men skulle vilja spara den men inte lyckats. Får väl se om någon vänlig själ kan hjälpa mej, skönt att Ni börjar krya på Er alla, hälsa.
Sängen ser ju skön ut o hunden, vad han nu hette, ser ju ut att trivas o må bra.
Kram Mamma

Anonymous said...

Bommer!!!!!

Kollade inte min mail förrän nu (18.40 lörd kväll, Sverige). Hade fått ett mail, 09.42 idag, från en tjej som ville titta på bilen men man skulle ringa idag. Ringde nu - hon hade köpt en annan Vectra tidigare idag!!
Men det kommer fler chanser..

Nu har jag jobbat klart för dagen, kört både fm och kväll på KE - Tommy är i Sthlm på grabbhelg.. Men pengar är alltid bra och ha..

Ska träffa Pernilla för första gången på några månader nu ikväll. Äta gott, dricka lite, och förhoppningsvis kolla läget på Grand.. =)

Hugs & Kisses