Thursday, September 14, 2006

060914

Solen skiner fortfarande i Sydney. Ljuvligt. Inledde dagen med att gå till Hyde Park och sola. Vi lade oss allihop på en filt och bara njöt. Hann till och med få aningens färg. Gött. Dock ingen glass idag. Får ta det imorgon istället. Då tänkte jag leta upp en arbetsförmedling med.

Har för övrigt hunnit bli sjuk också. Inte lika mysigt. Inte så farligt som det låter, men det är inte så trevligt. Dessutom lär jag smitta de andra, så förhoppningsvis är vi alla friska igen om ett par veckor. Fast det är ju bara en vanlig förkylning som förmodligen har sitt ursprung i kombinationen flygresa/regn regn regn. Har köpt ett täcke idag så nu slipper jag filtarna som har kvalster hängande i klasar på sig. Går inte så bra ihop med min allergi. Hoppas täcket blir bättre. Ska lägga filtarna under madrassen istället så att sängen blir lite mjukare. Hoppas det funkar. Förkylning + kvalsterallergi = dålig rumskamrat.

Det har gått ett rykte på hostelet om att killarnas duschar fungerar bättre än våra. Idag tog Martina och Anna saken i egna händer och undersökte saken närmre. Och gissa. De har tryck. TRYCK. Det blir att duscha där istället framöver. Städerskan berättade efteråt att hon alltid duschar därinne. Jag ska testa ikväll innan vi ska ut. Rock&Roll Motherfucker väntar runt hörnet. Det verkar som om vi ska med allihop. Det är skottarnas sista kväll i Sydney. De är helt galna. Imorgon reser de vidare till Brisbane. Det har varit kul att träffa dem. Alltid liv och rörelse, men de äter konstiga saker. Typ grå korvar. Isch. Här blir det en köpemiddag ikväll eftersom vi ska ut och det är tidspress som vanligt.

Baby: Miss you. Puss puss!


3 comments:

Anonymous said...

Tjaba!!

Antar att det nog inte är jag som är baby.. =)

Men jag skriver ändå!!!!

Pratade med din mamma på telefon i morse - hon funderade på om jag hade hört av dig, hur det gick med bilen, och hur hon skulle hinna med att sköta all korrespondens åt di eftersom du får så mycket brev - och flyttkorten skulle hon skicka oxå - slit och släp hela tiden.. =)
Jag sa att jag inte pratat med dig men att jag läst bloggen och att du i alla fall kommit fram och är hel - även om inte vädret och omständigheterna varit på topp precis.

Tänkte lägga ut annons på bilen idag, men så glömde jag ta bilens uppgifter med mig till KE - så det får bli imorgon istället.. Hoppas det är OK med dig.

Grattis till solbrännan, nu börjar det alltså att likna något!!
Hoppas du blir frisk snart!!

Jag hoppas att jag får besked om jobb snart oxå, trist att vänta! Dessutom gör jag ju av med pengar när jag är hemma istället för att jobba = dålig A-kassa..
Annars får du fixa något till mig därnere!

Då börjar du komma in i livet alltså.. Skönt att "ha semester"?

Hade varit kul att höra av dig på tele någon dag (ringde du från okänt nummer till min mobil igår?)- imorgon bitti ska jag dock iväg tidigt. I helgen är jag säkerligen hemma på morgonen, men kanske inte så vaken - du får gärna väcka mig!!

PUSS o KRAM

maddiis said...

Det låter fint. Stackars mamma. Så mycket påst kan jag väl inte få. Det har jag aldrig fått innan! ;)

Tänkte ringa dig idag, men om du inte är hemma så får jag ta det imorgon istället. Klockan är 16.50 här, vilket innebär att hon är 08.50 hos er och att du alltså inte är hemma. Fast det beror ju på vad du räknar som tidigt. Lunch? På tal om lunch känns det lite konstigt att luncha sushi utan dig. Fast det är billigare. Bortsett från biljetten hit då alltså.

Kommer du ner är det inga problem att få jobb, beroende på vad du vill ha för något. Har klart inte kollat ekonmijobb, men de söker receptionister överallt. Har för mig att jag har sett något annat inom dit gebit också.

Pretty Please... Kom hit! =)

Massa kramar!

Anonymous said...

Hej ! hoppas Ni kan tvätta Er rena med vattnet i Sydney. Har tänkt på hur det ser ut, hur ni bor, är det mitt i stan, men hoppas att det går bättre för varje dag att komma in i allt det nya .. det är bara att kavla upp ärmarna !!!
Många Kramar Mamma