Saturday, September 16, 2006

060916

Det är inte så många som skriver kommentarer till mig. Det är lite synd. Tänkte därför ge en liten kommentarskola här. Bara för säkerhets skull liksom. Here we go...

1. Klicka på "0 comments" eller "1 comments" eller hur många det nu är som står under varje inlägg jag har skrivit. En ny liten ruta öppnas. Där kan du även läsa om andra har skrivit något och så svarar jag på kommentarerna.
2. Skriv i rutan vad du vill säga. Tänk på att andra kan läsa vad du skrivit sen.
3. Kryssa i den runda rutan "other"
4. Skriv ditt namn eller vad du nu vill kalla dig i rutan "Name".
5. Klicka på den blå knappen "publish your comment"
6. Tadda! Klart.
Svårare än så är det inte, och jag blir jätteglad varje gång jag får något att läsa. Annars känns det lite som om jag skriver rakt ut i tomma intet och att det inte är någon som läser och då kan jag ju lika gärna låta bli. Kom igen nu.
Öka, öka!

12 comments:

Anonymous said...

Varför kan jag inte skriva några kommentarer?

Anonymous said...

Men Micke då..

Det kan du ju helt uppenbart göra.. =)
Fast det kan ta någon minut innan sidan uppdateras så att du kan se vad du skrivit!!

Många GRATTIS till er och LYCKA TILL med Maja!! Om Madde saknar er hälften så mycket som jag tror hon gör så kan ni känna er efterlängtade!! =)

Madde: Roligt att prata med dig idag! Synd att det bröts bara. Jag fullgjorde min medborgerliga plikt för en stund sen, men det visar sig att jag inte kan personrösta på Johan eftersom han inte står på någon lista i mitt distrikt.. Jag fick ta en blank med hans partis namn istället - ringde och berättade det för honom - han tyckte det var kul att jag försökt och han hälsar så gott till dig!

Om någon timme ska annonsen på bilen vara ute enligt blocket - hoppas på det bästa! =)

Puss i ljumsken och KRAMAR

maddiis said...

Finfint!

Ska surfa in pa blocket och kolla. Hade tankt blogga ocksa men jag har hamnat pa ett sunkigt Internet i Chinatown och har kan man inte andra spraket pa tangentbordet sa jag far gora det imorgon istallet.

Mmm... ljumskpussar... ;)

Anonymous said...

Hej vännen! Hittade lappen med din blogadress som du gav mig i somras. Kul och läsa om hur du har det! Verkar ju gå framåt! Hoppas jobbsökandet går fint. Här hemma rullar allt på som vanligt. Jobbar och sliter för att få ihop pengar till den kommande resan. I follow you babe! MJAU! /Therese

Anonymous said...

Tjenixen min vän!

Nu har jag äntligen fått tummarna ur röven och hittat in till din blogg. Det tog lite tid men sån är jag, som du förmodligen vet vid detta laget. Jag hade lyckats slarva bort lappen med adressen på och när jag sökte efter dig så var det med ett i för lite. Minnet, du vet.
Men nu är jag här. Efter lite läsande kom jag fram till att jag inte missat så mycket. Du var ju snäll nog att ringa till mig häromdagen så att jag fick en liten uppdatering av ditt nya Australien-liv. Vet inte om jag var så kul att snacka med. Nyväckt efter en ganska hård resa från Bulgarien. Kroppen försökte fortfarande anpassa sig till att vara nykter. Blev en hård eftermiddag på jobbet kan jag ju gott påstå. I vilket fall som helst så var det kul att du ringde.

Förövrigt så är allt bra med mig. Louise har varit har hela helgen. Ja ja tackar ja. ;)

Du får ha det riktigt jävla bra så "hörs" vi på nätet.

Tjo o tjim....... Tomtelim.

Anonymous said...

Hejsan Madde!
Nastkussen Josse har. Jag fick ett mail av Kristin som skrev om din Maddiis by night. Sa jag tankte skriva ett par rader till dig. Jag hoppas du far mina massmail.

Jag har tankt maila dig ett tag nu, men har varit ute i vildmarken och det fanns inga datorer dar ute. Surprise!

Det later inte som att du alskar backpackerslivet! Iskalla duschar utan tryck! Jag alskar dem. Sarskilt de som ar monterade sa langt ner pa vaggen att man maste sta pa kna nar man duschar.
Du vanjer dig dock!

Synd att det ragnar hela tiden. Det ar sa har nere i soder denna tiden pa aret! Trist, men det blir snart battre!

Hoppas det gar bra med jobbletandet. Och att hitta ett nytt hostel. Ni tjanar nog pa att flytta in i ett sharehouse dock. Da far ni antagligen eget tv-rum ocksa. Eller forsok hitta en lagenhet att dela. Det finns manga sana som man kan hyra i ett par manader. Vart att titta narmare pa.

Jag kommer till Sydney om nagra veckor eller en manad eller sa. Langtar. Jag har manga att traffa dar. Ska bli sa kul. Ska bli kul att traffa dig. Det var ett tag sen. Jag har inte pratat svenska pa ungefar 6 manader nu, forutom de fa ganger da jag pratat med mamma pa telefon. Men det blir inte sa ofta. Och nan enstaka gang da jag springer pa en svensk pa resande fot.

Hoppas att allt blir lite battre snart. Det ar jag overtygad om. Sa fort vadret blir battre sa kommer allt att kannas roligare. Sjalv ar jag i Perth. Och jag haller med. Det ar riktigt kallt har nere!!! Bara 20 grader. Jag var i varma Darwin for ett par veckor sen. Dar var det 35 grader.

Ha det bra, sa hors vi snart igen. Och ses.
Manga kramar Josse

maddiis said...

Therese: Honey! Ja, hur går det? Trivs du på Önskefoto, eller har du fått annat jobb? Fick Robban jobb också? Inte lätt att behöva stå ut med honom nästan ett helt år, Tur att du ska resa iväg och vila upp dig. ;) Har ni bestämt vart ni ska än?

Alla Australiensare tittar märkligt på mig där jag går och jamar lite diskret. Så diskret som bara jag kan vara... MJAU!


Jeppe: Du vet väl att jag alltid blir glad av att prata med dig, hur nyvaken du än må vara. En Jeppe är alltid en Jeppe! Se bara hur uppiggad jag blev av ditt älg-sms. De andra fattade inte alls humorn, men jag tyckte att det var störtkul.

Det känns inte så mycket som ett nytt liv ännu. Det känns mest som en lång semester och att det är det som händer där hemma som är det riktiga livet.

Jag saknar dig här och det är skönt att veta att du kommer hit. Alltid härligt att umgås med likasinnade. Jag är iaf hemma igen till din födelsedag och då jäklar. Favorit i repris?? ;)


Josse: Ja, jag får dina mail och det är ännu roligare nu när det inte känns lika långt borta längre. Jag förstår mer av vad du faktiskt gör. Det är helt sjukt.

Vädret här är mycket bättre nu än vad det var första veckan. Idag har det varit minst 25 grader, och värre blir det väl. Jag har försökt få de andra till att dela en lägenhet, men de verkar inte så sugna vilket är synd. Det skulle bli både billigare och bekvämare. Vi får väl se hur det löser sig framöver.

Det ska bli kul att träffa dig. Du som har varit i Sydney tidigare kanske har några bra tips på vad man kan hitta på här. När det gäller språket pratar jag mer svenska än engelska eftersom vi är fem stycken.

Ses snart! Kram kram

Anonymous said...

Tja Madde.
Läste precis din blogg. Spännande. Hoppas du snart får nåt jobb. Kanske fårklippare eller hajvarnare kanske kan va intressant. Den som lever får se.
Ha de//
Hasse

Anonymous said...

Föressten, kul att du fick reda på att det faktiskt regnar även "down under".

maddiis said...

Jag har jobb som lärarvikarie på gång här nu så det reder sig nog. Bara som ren upplysning kan jag meddela att det slutat regna och temperaturen ligger mellan 25-30 grader om dagarna nu. Idag har jag varit på Bondi beach. Tacka ja!

Anonymous said...

Hej ! Grattis till Moster Madeleine, till lilla Maja. Glömde att säga det när du ringde. Hon är så söt, jag har sett kort på henne.
Tack bruksanvisningen hur man svarar på din blogg !! Sitter i pärmen för framtida behov. Ha de gott !! Kram Mamma

Scorpan said...

mmm Ah.. är det SÅÅÅÅ man kommenterar... tack för att du gav mig sådana instruktioner... blev lite förvirrad där ett tag när det varken stod 0 eller 1.. utan 11 :D.. Men men.. sent skall syndaren vakna som de säger :D