Tuesday, October 03, 2006

061003

Även idag har varit en helt vanlig dag, om än en sådan fylld med shopping. Har äntligen hittat ett par ballerinaskor som passade. (Ja, Marie. SÅDANA skor... hrmm... Jag vet.) Av någon märklig anledning passar inte mina fötter i skorna här. Bra för ekonomin, men dåligt för självförtroendet. Jag som har storlek 38/39 får prova skor i gigantiska storlekar här och ändå hamnar jag oftast mitt emellan två storlekar. Med höger fot. Vänster passar oftast. Jag och min högerfot är lite ledsna och upprörda över detta. I vilket fall som helst har jag nu hittat, och köpt, ett par skor som passar jättebra på vänster fot och hyfsat bra på höger. Man kan ju inte få allt här i livet. Man kanske ska vara tacksam över att man har en sko som passar. Det är inte alla som har det.
Ja, just det. Idag har även varit en dag att minnas av andra anledningar. Idag, kära vänner. Idag har jag gjort egna köttbullar alldeles själv. Nja, Svante hjälpte mig att rulla lite, men annars. Fatta. Egna köttbullar. Det är jag som är Madde Scan. Känn på den. Vi är nog de på vårt hostel som lagar den mest avancerade maten. Förutom koreanerna. De är inte kloka. Till de makalösa köttbullarna bjöds det på paotatismos och ketchup. Inte illa pinkat det heller. Lingonsylt hade suttit fint, men det finns det nog ingen här. Vi har inte ens orkat leta. Men tänk. Egna köttbullar... Jag har sällan varit så stolt. Mmm...
Imorgon ska jag ringa till Select Education, eller gå dit, och se till så att jag får jobba så mycket som möjligt nu. Lika bra att passa på. Om Marie kommer hit i November reser vi nog runt då, och sen kommer Jeppe förmodligen i December och då vill jag inte heller jobba. Därför vill jag kunna jobba så mycket som möjligt nu innan. Tror inte det är några problem bara man ligger på lite.
Se och njut. Har ni någonsin sett finare köttbullar?

3 comments:

Anonymous said...

ohhh. titta mamma.. det är köttbulle tanten :D

maddiis said...

Hahaha... Japp!

Och vilka stora tänder hon har.... Det är bara för att hon ska kunna äta så många köttbullar!

Anonymous said...

Vilka vackra köttbullar!! kraaam