Monday, October 09, 2006

061009

Idag har jag varit i Sydney i exakt en månad även om jag varit på resande fot längre än så. Sammanfattningsvis kan sägas att det varit en mycket bra månad som i början mest präglades av ösregn, förkylning och hemlängtan, men som sedermera kom att handla allt mer om jobbsökande, alternativt boende, solsken och uteliv. En ganska bra utveckling om jag får säga det själv. Och det får jag ju. Vem ska annras säga det?
Idag har varit första dagen då jag bott helt ensam. Eller ensam och ensam - utan någon av de andra i alla fall. Kvar bor de två tyskarna och i morse flyttade två svenska tjejer in på rummet, så vi är ändå fem stycken. Det känns sådär egentligen. Har inte velat bo själv, och nu är det så ändå. Det är väl bara att försöka se vad syftet med detta kan vara och lära sig något av det. Eller är det inte så du skulle ha sagt mamma? Kan höra dig hela vägen hit! Igår kväll spelade jag kort med tyskarna. De tycker det är lite jobbigt att jag förstår tyska men att de inte förstår svenska. Därför försöker de prata så snabbt och sluddrigt som möjligt med varandra istället vilket oftast slutar med att de inte fattar själva. Ganska kul.
Imorgon och på onsdag ska jag jobba på en förskola i norra Sydney. Det ska bli roligt. Skönt att inte börja förrän 9.15 eftersom jag då hinner äta frukost hemma. Köket öppnar ju inte förrän 7.30. Roligt att vara på samma ställe i två dagar. Hinner lära känna både barn och personal lite bättre. Vet inte hur gamla barnen är, men jag tror att de är i treårsåldern. Det ger sig nog. Nu ska jag försöka ta reda på hur jag kommer dit.
Have it!

5 comments:

Anonymous said...

Hej igen Kissen! Ja jag kan väl inte sticka under stolen med att jag förmodligen kommer vara äckligt brun=( Jag kommer att skriva på www.resedagboken.se under resans gång, heter Thessen_ där. Du kan ju gå in där och kolla in min bränna=) Ja stackars tyska pojkar säger jag bara, du ger inget generellt bra intryck av den svenska befolkningen precis genom att sitta och mjaua ha ha!Förresten. Det är Idol som gäller för dig näsa år vännen. En del människor där gör ju bort sig! Det behövs någon som dig som kan komma in och briljera! Jag önskar dig lycka till med jobbet! Ha det fint! Kattamjau!

Anonymous said...

Jo, just det, vad skall du lära av detta, alla dessa umbäranden av olika slag. Det blir till att ta sej en ordentlig funderare ! Men efter regn kommer sol och det är alltid mörkast före gryningen det ju två slitstarka uttryck. Tålamodet prövas alltid, då är det bra att ha övat mycket på det !!
Kambodja nästa ! skriver mail om det så får vi träffas på nyåret.
Ha det gott !! Lycka till imorgon med det nya jobbet !!
Kram Mamma

Scorpan said...

Tally Hoe :P... Hmm kladdande hora?.. näää måste ha blivigt något fel så där :P..

Hur är läget..

Scorpan som är lite förvirrad idag...

Anonymous said...

Hej!

Kul lasning.. igen!
Har inte kollat in din sidan sen sist och upptackte nu att vi bor ganska nara. sydney ar ju kanske efgentligen inte sa stort, trots sina 4,5 miljoner invanare.
Bor du fortfarande kvar pa williamstreet? Vi bor Woodduck harbour City, pa Sir John Young Cres, woollloomooloo, vid the domain carpark. Hade ju vart kul att ses nan gang. ul att du har fatt jobb. vi jobbar ocksa; jag pa biltvatt och Pontus pa fabrik. Inte lika glassigt som larare, men anda ett jobb som ger pengar!
Ha det gott!

maddiis said...

Therese: Har varit inne och kollat lite. Ska bli kul att läsa. Kommer du förresten tillbaka nästa sommar? Då SKA det bli min sista. På riktigt alltså. Jäkla jobbsökande.


Mamma: Ja, om det nu går att lösa. Vet ju inte om jag får följa med eller inte. Det verkar ju vara problem med era biljetter också. Allt detta strul! När ska allt funka som det borde? Jag tröttnar på sånt.


Scorpan: You're sick and I love you for it!


My: KLart att vi ska träffas. Jag kan i stort sett när som helst. Ska visserligen försöka jobba om dagarna, men om kvällarna är jag ledig. Jag bor på Boomerang Backpackers på 141 William St, bredvid Laser Hair-grejen. Har ni sett allt här än, eller behöver ni lite tips?