Wednesday, October 04, 2006

061004

Jag vet inte varför jag inte kan sova om nätterna här. Det går bara inte. I början var jag som en dö sill och somnade typ nio på kvällen och vaknade urpigg halv sju på morgonen, men inte nu inte. Nej, nej. Vid tre på natten kanske. Och då oftast av ren tristess eftersom de andra har sovit i flera timmar vid det laget. Hur pigg är jag då på morgonen? Sådär.
Igår hände hur som helst en speciell grej. Vaknade av att jag låg och räckte upp höger arm och var jättearg. Hade drömt att jag var på föreläsning med Göran Persson som pratade utbildningspolitik. Han påstod i drömmen att det viktigaste utbildningspolitiska målet i Sverige var att ta in så många studenter som möjligt, och att det var det Sverige skulle satsa på. Eftersom det ligger ganska långt från min egen syn på den utbildningspolitik jag anser att Sverige borde föra hade jag ett långt tal förberett i huvudet om kvalitetssäkring, praktikplatser och annat smått och gott. Sådär vaknade jag alltså. Ettrig och redo att gå till attack. Kan det möjligen vara så att hjärnan är något understimulerad, eller kan man inte vara borta från högskolan mer än några månader innan man börjar drömma utbildningspolitik. Trodde inte att jag var så inbiten, men där ser man.
Pratade med Jeppe igår. Som det ser ut nu kommer han hit i December. Wee!! Det ska bli helt underbart, fantastiskt roligt. Blir nog korallrevet och Ayers Rock då. Om jag har lite vind i seglen kommer Marie hit och stannar hela November och så ska jag ju träffa nästkusin Josse i Oktober. Och om det vill sig riktigt väl så åker jag till Thailand och Kambodja i Februari. Statskupp eller ej. Det har suttit stora skyltar på hostelet om att det inte är lämpligt att åka dit, men de är nertagna nu. Detta är min lilla planering.
Tillbaks och äta köttbullsrester.
Cheers!

1 comment:

Anonymous said...

Jag kommer inte heller ihåg pojkarnas incident nu. Men jag minns att A varit kinkig.. Som sagt, håller med dig om omdömet!

Fy bubblan.. Vad goda köttbullarna såg ut!!!! Husmoran alltså..

Har du gått tillbaka till din "vanliga" dygnsrytm nu då? För du har ju sovit himla konstigt hemma alltid väl? Eller i varje fall så länge jag känt dig!

Trevligt samtal i morse!! Sedan sov jag typ fyra timmar till!!! =) GÖTT

Talk too ya soon again!