Friday, October 06, 2006

061006

Och så var det bara jag kvar. Stoffe och Svante flyttar ut imorgon och Anna flyttar på söndag till ett rum dit Martina också flyttar på måndag när hon kommer tillbaka från Canberra. Det blir tomt utan de andra, men jag överlever nog. Vet inte hur länge tyskarna bor kvar, men de är ju trevliga i alla fall. Kan kanske byta rum till ett med tre svenska tjejer från Oskarshamn, men jag vet inte. De är redan sju i det rummet och jag skulle bli den åttonde. Lite väl trångt med tanke på att deras rum inte är större än det jag bor i nu och där är det trångt att bo sex personer. Vi får väl se vad som händer framöver. Det enda jag vet nu är att jag inte kommer att bo ihop med någon av de andra och det är jag lite ledsen över.
Igår kväll var vi ute på ett ställe som hette Bad Club. Vi kom dit ganska tidigt och var de enda på stället, men eftersom jag var den enda som inte skulle jobba idag fick det ju bli så. Spelade lite biljard innan vi blev inhysta i ett annat rum där folk var som tokiga. Det var inte alls stort och det hade ett pingisbord (!) coh en jätteottoman mitt i rummet. Eftersom vi hade fått byta rum fick vi en drink som kompensation. Både min och Annas var tokäckliga. Vi spelade lite pingis och sen satt vi på en soffa och höll ställningarna rent allmänt när jag plötsligt tittar bort mot den då utbytte DJ:n. Jag höll på att dö. Där stod han. Sven Melander i Sällskapsresan, eller åtminstone någon som var hans tvilling. Dessutom hade han världens afro och en blå papphatt a la strut på huvudet. De andra tyckte också att det var hysteriskt roligt. Lätt en av mina topp 5 bland roligheter sen jag kom hit. Det var en kille där från en tidning också som tog en massa bilder av honom. Han gjorde visst någon form av reportage. Pratade lite med DJ:n innan vi gick hem och berättade att han såg ut som en kille i svensk film som letade efter Peppes Bodega. Han tyckte det var helfestligt och sa att gärna hade velat se den filmen. Ja, där ser man. Humor.
Har pratat med Select Education idag och det ser ut som om jag ska jobba på tisdag och onsdag. Skönt. Behöver jobba lite. dels för pengarnas skull men också för att det är ganska tråkigt att inte göra något. Sightseeing i centrum har man gjort en del under den gångna månaden.
Over and Out.

5 comments:

Anonymous said...

Howdi gal!!

Här är allt lugnt. Pratade för en stund sedan med den nye chefen på LF - han lovade att ge mig besked i nästa vecka.. Han sa att "alla" hade pratat om mig, en kollega i HLM hade sagt till honom att kontakta mig redan i juli.. Roligt att ha bra kollegor =)
Han undrade om jag var tillgänglig omgående. Jag var tvungen att svara ja..
Kan verka lovande men man vet ju aldrig..

Detta innebär ju dock att jag inte vet något om Aussie förrän nästa vecka.. Känns konstigt att inte veta, men det värsta är att du blir drabbad!! Jag är ledsen för det!! =( Hoppas du har överseende och fortfarande kommer att prata med mig =)

Imorgon är det firmafest på KE.. Har jag sagt det innan kanske? Vet i alla fall inte vad jag ska ha på mig, om jag tycker att det ska bli roligt eller inte.. Suck.. Det enda jag vet är att det definitivt kommer att bli en spännande afton på många sätt!!

Love U, over & out

Anonymous said...

Tog du kort på Sven??? nu ska jag äta pasta carbonara. mumsigt!! ha en bra helg!! kraaam

Anonymous said...

Haaj min Kattavän! Jag har ju ingen att mjaua med längre=( Här hemma rullar allt på! Bokate resan i tisdags så jag är mer än glad just nu! Vi åker den 8 januari och kommer hem den 5 april. Det blir Kenya, Tanzania,Zanzibar Nya Zeeland och Thailand. Ska bli hur kul som helst! Jag jobbar på Önskefoto men Robban har inte dykt upp ännu, men det verkade faktiskt som han hade fått jobb där. Får väl se om han dyker upp=) Jobbet är en aning enformigt men jag trivs med arbetskompisarna så det går fin fint! Man får ju tänka på pengarna som rullar in och på den kommande resan! Det låter som att allt går fint för dig med, får hoppas att du får mer jobb!Ha det fint och lev livet! MJAAU! /Therese

Anonymous said...

Hej!

Are you awesome Swedish people here in Sydney? I love the Swedes, in fact i'm part swedish.. but i've NEVER met a swedish person. Shocking!

So if you guys want to talk to a local.. learn some slang??? Send me a medd and i'd be thrilled to meet ya!

Cheers,
Tom
(t.champion@gmail.com)

maddiis said...

Marie: Kul med jobbet, samtidigt inte. Nu när alla har flyttat behöver jag dig här mer än någonsin.

Ja du... Firmafest på KE. Hehe... Första gången jag kan säga att jag är glad över att jag inte är med ;) Tolka som du vill, men jag tror du vet vad jag menar. Sjukt det. Jävla livet, som Veljko skulle ha sagt.


Lina: Nej! Hade varken kamera eller mobil med mig, så det blev inget. Ska dock försöka få tag på bilderna som fotografen tog, men jag vågar inte hoppas. Du hade älskat honom. Sven alltså. Inte fotografen. ;)


Therese: MJAU! Ingen att jama med här helle, men det hindrar inte mig. Tyskarna på rummet tyckte nog att jag var lite knasig när jag jamade när jag vann och hojtade PASS AUF när jag la höga kort. "Det är så en del gör" fick jag förklara för dem. Stackars små pojkar.

Är så avundsjuk på att du ska till Zanzibar. Vill också. Femte April. Det är en dryg månad innan mig. Det är ändå äckligt hur brun du kommer att vara. Det är helt Omjau. Ska du skriva på resedagboken eller någon annanstans där man kan läsa?

Jadu... Robban lille. Hehe. Allt jag kan säga är Tacka ja.


Ven fasen är Tom???