Wednesday, October 25, 2006

061025

Ojoj, vad jag är trött just nu. Har jobbat som en tok. Klockan är snart åtta på kvällen och jar har inte ens varit hemma än. Men som de säger; smakar det så kostar det. Äckligt klämkäckt.

Idag har jag varit på ett ställe i North Sydney som jag inte ens kommer ihåg vad det hette. Ska vara där två dagar till så på fredag ska jag nog minnas det. Det roliga är att de letar efter någon som kan vara där hela terminen. Jag ska på personalmöte imorgon där vi ska prata lite om vad det skulle innebära. Det är nämligen någon slags chefsroll kopplad till det hela som det får kluras lite på hur det ska kunna organiseras. Jag vågar inte hoppas något. Håller även på att leta annat boende nu. Har precis hittat några ställen på nätet som jag tänkte ringa på ikväll. Vill gärna bo centralt. Får se hur det löser sig. För någon dag sedan berättade Martina att de hon bor hos skulle flytta till större ställe och ta dem med sig och då även skulle behöva ny inneboende. Var i stort sett klart att jag skulle kunna flytta med, fast sen ändrade de sig och stannar kvar i den gamla lägenheten. Inte på grund av mig dock...

Födelsedagen var mycket bra. Som jag skrev inleddes dagen med paket på sängen vilket följdes upp med Sydney Wildlife World. Var och käkade tapas på en spansk restaurang. Mumsigt som bara den. Dock var ena servitrisen lite klumpig och hällde ut Svantes öl över honom. Bad knappt om ursäkt ens, vilket är något man gör för allt och ingenting här. "I'm sorry" är standardfrasen no matter what. Efter middagen drog vi hem och piffade innan det far förfest hos Martina och Anna. Stack sedan vidare till ett ställe som hette Jacksons on George. Lätt det bästa stället jag varit på i Sydney än så länge. De spelade både Eminem och Gloria Estefan. Skön mix. Jag och Josse slapp av någon okänd anledning betala inträde också, vilket de andra varit tvugna att göra - $10. Extra kul eftersom vi dagen innan endast betalade halvt inträde av även det okänd anledning. Jaja. Billigt är bra. Det är något man lärt sig här i alla fall. Födelsedagen avrundades på Hungry Jack's mitt i natten. Dvs. Burger King, vilket det inte heter här. Vi kallar det Hungriga Jackan. Somnade lycklig fram vid sexsnåret och sov länge, länge...

På måndagen berikades sedan mitt liv ytterligare. Jag har utforskat lokalkulturen. *host* Vi har haft ett band på turné som har bott på hostelet. De spelar typ folkmusik fast två av dem ser ut som ett mellanting mellan punkare och hårdrockare. De tre som reste spelade bas, gitarr, mandolin och ett gäng flöjter. Deras egna låtar var riktigt bra, om än inte helt rumsrena enligt australienska termer (Koalahunting) I måndags fyllde i vilket fall som helst gitarristen år vilket firades med dunder och brak (i korridoren utanför sovrummen vilket uppenbarligen inte uppskattades av alla fick vi reda på dagen efter). Födelsedagsgrisen fick tyvärr välja uteställe vilket resulterade att jag för första gången i mitt liv var på strippklubb! Hallå. Det var verkligen det absolut sista jag hade trott att jag skulle göra en måndagkväll. Titta på strippor i Kings Cross. Fast visserligen ska man ju utforska närområdena sägs det ju. Det var åtminstone intressant. En del var ganska duktiga. Hänga där upp och ner på en stolpe med knappt en tråd på kroppen. Hoppas de inte förkylde sig.

Life in Sydney. Live it. Learn it. Love it.


1 comment:

Anonymous said...

YEEAHH..

Vilket liv alltså!! =)
Jag är klart avis..

Har skrivit kontrakt med LF idag, börjar 1/12! Hinner inte planera in Australien innan december, men.. Ska hälsa på Annelie i London nästa vecka, det kommer säkert att bli kanonkul!!

Hur tror du livet artar sig framöver för dig? Var kommer du att vara i vår? Jag får nämligen 25 BETALDA semesterdagar att använda under nästa år.. Kanske använda några av de till att hälsa på dig? Vara i Australien dina 4 sista veckor typ - så att vi kan resa, festa, umgås & hjälpa varandra på den långa resan hem?!

Bilen är på annons i tidningen på lördag, hoppas det lyckas nu!! =)

KRAM & PUSS