Saturday, October 21, 2006

061021

Idag är det min födelsedag! Hipp hipp hurra för det. Tyvärr innebär det att jag håller på att bli gammal. Inte lika kul.
Dagen började med att Josse kom in och väckte mig med paket på sängen. Underbart. Fich en coconut body butter från Body Shop. Passar perfekt eftersom jag tyvärr brände ansiktet när vi var på Manly Beach i torsdags. Smörja, smörja, smörja. Flossar ändå på höger kind. Bummer.
Var uppe på Internet och aktivierade mitt nya Australienska mobilnummer så nu kan ni ringa till mig. Skickar ut numret via sms istället för att skriva det här. Ni fattar säkert varför. Vill inte ha några som ringer och stönar i luren. Eller det vill jag kanske, men då vill jag gärna veta vem det är! Fick också första omgången bilder brända på skiva. Fick till och med rabatt i födelsedagspresent. Har varit där ganska mycket ju så det vet vem jag är.
12.30 mötte jag och Josse upp med de andra för att göra något som jag inte hade en aning om. Det visade sig att vi skulle gå till Sydney Wildlife World. Det var helt fantastiskt. Såg massa tuffa djur: koalor, wallabys, possums, och massa annat. Dessutom höll jag i en orm! Den var helfräsig. Efter besöket där skulel vi gå och äta tapas på någon spansk restaurang tänkte vi, men det var inget som var öppet. Därför sitter jag, Josse, Stoffe och Svante nu på ett fik och väntar på att tiden ska gå. Sen blir det tapas. Ikväll ska vi ut på ett ställe som heter Jacksons on George. Det ska, om jag har förstått det rätt, vara jämförbart med Grand hemma med lite popmusik och lite r'n'b och så. Skulle visst vara någon radioDJ där ikväll också. Ska bli toppenkul.
Igår var jag och Josse på ett ställe i Kings Cross som hette World Bar. Hade mycket trevligt fast det var inte så mycket folk där. Mest nittonåriga tyskar. De finns överallt. Är Tyskland folktomt nu eller? Mamma ringde och sa grattis. Detta året har ju varit åtta timmar kortare eftersom jag fyller år åtta timmar tidigare i år än vanligt.
Nu ska jag gå och göra Sydney osäkert...
Happy Birthday to me!

4 comments:

Anonymous said...

Hej igen din gamle gangster! Skulle skicka grattishälsningar ifrån Louise, så här är de.

Louise said...

Grattis, grattis.

..

Från ett mulet Kristianstad.... over and out.

/Jeppe

Anonymous said...

Hejsan Madeleine. Grattis på födelsedagen!!!!!!!!!!!!!!!!! Va kul att du kom iväg på den här resan! Hoppas att du har det jättebra (verkar ju som det iaf). Jag har det jättebra här i Boston. Fredrik kommer om 2 v :) Håller på o kollar på hotel i NY nu :) Kram kram o grattis igen! /Jossa

maddiis said...

Jeppe: Ni är då för rara... Ser fram emot att du kommer hit. Nu är det inte så lång tid kvar. Behöver prata lite med dig om planerna för nu har jag en idé om hur vi skulle kunna lägga upp det.


Jossa: Har pratat med både Pia och LIna och har hört att du liver i lyx och glamour. Lite skillnad mot min värld, men det förtjänar du. Visst kommer du hem någon dag före jul? Kommer att vara helkonstigt att fira någon annanstans än i Yndehuset. Det är ju trots allt ett julhus. Måste i sammanhanget berätta att jag nu konstaterat att australiensarna är märkliga typer. Kom ner på stan idag och guess what. Hela stan är JULPYNTAD! Julgranar och girlanger så långt ögat kan nå. Skruvat.

Anonymous said...

Hej, det var väl för väl att du överlevde födelsedan med alla djur av olika slag (människor inräknat )Du kan ju bära slöja om du vill, ingen kan veta om du är muslim, så bränner du inte ansiktet.
Här sitter barnen i sandlådan med slöja. Hoppas ni har kul, - hela tiden !! Blev det inga jordgubbar ???
Kram Mamma