Saturday, October 28, 2006

061028

Jag har fått lägenhet! Eller rättare sagt en säng i ett rum i en lägenhet. Man kan inte vara kräsen. Flyttar in efter jag kommit hem från Tasmanien dit jag åker i morgon. Inget mer Boomerang för mig alltså. En era går i graven. Lägenheten i sig är väl inte världens lyx, men jag har liksom alla andra insett att svensk standard är något som inte existerar här så man får vara nöjd ändå. Det som däremot är TOKBRA med stället är att det ligger väldigt centralt och att huset har 3 pooler, 2 jacuzzis, 1 gym och 1 squashhall. Lyx. Allt är gratis. Dessutom är det Internet i lägenheten. Det är bra. Ska dit och betala bond om en stund.
Imorgon åker jag alltså till Tasmanien och är där en vecka på semester. Har hyrt bil som vi ska köra runt ön med. Jag ska också prova att köra i vänstertrafiken. Spännande. Har kommit fram till att det inte behövs internationellt körkort här trots allt. Tur, eftersom jag inte har något sådant.
Hinner inte mer nu. So long!

3 comments:

Anonymous said...

mmmm mmm mmm jag gillar inte detta... Att med blogger beta så kan man inte posta kommentarer.. inte under sitt eget namn så där..

Ah, se där.. Internet i lägenenheten.. Då kanske man får se dig på MSN då eller något sådant :P

Anonymous said...

Lägenhet , jo jag tackar .. här går det undan med den billige leverkorven !! Men ha nu en skön vecka med Josefine, har tittat på världskartan, det ligger efter Kap Horn närmast Sydpolen ,hoppas där ar varmt, ligger i linje med Nya Zeeland. Ha kul o kör nu på den sidan där tummen är till höger !!
Kram Mamma mitt i natten

Anonymous said...

Hi!!

Jag ar i London (engelskt tangentbord...).

DYRT!! Men underbart vackert, mycket snyggt att titta pa faktiskt, vi har sett tva musikaler an sa lange; Guys and Dolls med bla Patrick Swayze i huvudroll (han ar mindre an vad man tror och dansar for lite, men trots det en bra upplevelse). Igar var dock helt F---ING OTROLIGT BRA!!!!!!!!!! Vi sag "We will rock you", en uppdiktad historia kring QUEENS musik. Ruskigt bra!!! Peter Johansson, Norrkoping, Sweden i en leading part som Galileo Figaro! Gashud i stort sett genom hela alltet!!!!! WOW WOW WOW!!!

Idag ska vi aterigen prova kroglivet, det gjorde vi nar jag kom i tisdags.. =)

Hoppas allt ar bra med dig och att tasmanien ar really nice. Kommer du att kunna umgas med de andra nar du kommer tillbaka till Sydney?

Jag har inte fatt salt bilen, vi behover prata om en alternativ strategi nar jag kommer hem, vilket ar pa mandag em!

Ha det bast, PUSS & KRAM