Monday, January 08, 2007

040108

Ville bara säga att jag har haft en mycket bättre dag idag. Anna och Nirre reser tidigt i morgon bitti vilket är mycket trist, men istället flyttar deras kompis Sara in här i några dagar. Har umgåtts med henne litegrann och hon är verkligen toppen. Otippat nog kommer hon också från Kristianstad. Har ni något folk kvar där hemma? Kommer i alla fall att träffa Anna och Nirre när jag kommer till Perth och det ska bli toppenkul.
Har börjat planera resan jag ska göra här i Australien när jag kommer tillbaka från Kambodja. Går allt som jag hoppas hinner jag kanske till och med ta en sväng till Fiji innan jag reser hem. På vägen hem hoppas jag på några dagar i Hong Kong. Som det ser ut nu kommer resrutten att bli Sydney till Brisbane med buss och några stopp på vägen, därifrån flyg till Darwin och ett besök i Kakadu National Park, vidare med flyg till Perth på västkusten. Från Perth upp till Broome med ett bussbolag som heter Easy Rider, vilket tar ett par veckor. Flyg från Broome till Malbourne och sedan tillbaka till Sydney. Finns det därefter tid hoppas jag att det går att klämma in Fiji. Jag får se.
Ser verkligen fram emot resandet nu. Det ska bli så himla roligt!

8 comments:

Anonymous said...

Hej på dig!
Det var ju skönt att det känns
bättre idag.
Jag blir lite orolig när jag
ser datumet du har skrivit.
Är det sömnbrist(HA HA)?
Din mamma ska komma till mig
imorgon och träffa Maja och
lämna paketer från dig.
Tack på förhand.
HA DET BRA FRÅN CATRINE:

Anonymous said...

Så ska det låta! Äventyrslustan är tillbaka. Låter riktigt ball. Jag vill oxå resa (mer). Ja ja....vad är en bal på slottet.
Hörs.
Hubba!!!

Anonymous said...

Förstår att du haft fullt upp med att planera fortsatt resande, därför du inte hörs av ??? Men imorgon skickar jag brev till dej om Kambodjaresan hoppas du är på plats och tar emot det. Allt blir säkert mycket mycket väl ... i allt.
Kommer om ca en vecka.
Kram Mamma

maddiis said...

Cin: Ja, ibland har man mellandagar där man längtar hem. Jag är ju iväg så länge så det är inte så konstigt. Dygnet har som du säger blivit helt tokigt. Jobbar ju inte nu längre, och behöver man inte stiga upp klockan sju... Du känner mig. Nattmänniska. Sömnbrist vet jag inte, men jag sover helt enkelt på svensk tid. Pratade nyss med mamma. Är avundsjuk. Jag vill också träffa Maja. Har knappt fattat att jag har en liten systerdotter som är fyra månader och som jag aldrig har träffat! Kan inte hjälpas. Får ta igen det när jag kommer hem. Presenterna är bara något litet till Maja och Robin. Köpte det för att jag tyckte det var så himla sött. Tänker en del på vad jag ska köpa för presenter tills när jag kommer hem, men det är svårt. Är mest turistsaker här, och det är inget jag tror någon är intresserad av. Det löser sig säkert.

Tycker det är roligt att du är inne och läser och skriver till mig så ofta. Det betyder mer än vad jag tror ni kan förstå där hemma. Jag får ringa dig snart igen. Vi hörs och ses snart! Kram!!


Jasper: Hehe... Du satsar på det internationellt gångbara namnet numera? Som du vet så är det alltid roligt att planera resor. DEt finns så mycket man ska försöka hinna med. Ska iaf hålla ett lugnare tempo än när vi reste. Hinner inte fatta allt annars. Måste hinna andas ut emellan. Synd att du inte är här. Nu får jag ju resa ensam istället. Vi gjorde ett bra resteam du och jag. Igår åt jag salt och blandat... Tack!

Förresten... En bal på slottet är fab. Jag har varit på flera. =)KramKramen!


Mamma: Inte mycket mer och säga. Vårt telefonsamtal täckte nog det mesta. Tack för distributionen av presenterna. Kan du inte ta några kort på familjen och ta med dig?

Anonymous said...

Hej Madeleine

Jag ska idag hem till Catrine och fika med din mamma. Det var ett tag sedan vi träffades. Hon verkar se fram emot resan. Roligt!

Hälsningar Linda!

maddiis said...

Hej Linda.

Vad trevligt att ni ska träffas allihopa. Ja, resan blir väl extra rolig nu när vi ska träffas där. Vi har ju inte träffats på fem månader då.

Saknar er alla. Kram! Natalie brukar förresten messa mig ibland. Hälsar hon?

Anonymous said...

Hej Maddiis!
Tack för presenterna dem var
jättefina.
Vi hade trevligt igår, pappa
kom också och fikade.
Alla säger att Maja är en liten
lill-svenne vi får se om du
håller med när du ser korten.
Ha det bra
hälsningar från
slaktaregränd 2

Anonymous said...

Ja så är det natt igen o vi har nyss pratat o du ligger på stranden nu o steker fläsk ! Men snart får jag värme också i Kambodja !! Gonatt min vän !!
Kram Mamma