Saturday, January 20, 2007

070120

Är nyss hemkommen från Symphony in the Domain. Det var verkligen helt fantastiskt! Eftersom vi bstämde oss för att inte sitta och vänta hela dagen var vi där bara 2,5 h innan det började. Bex, en tjej från Nya Zeeland som också bor här hade sparat en plats till oss vid deras gäng, typ längst bak. Jag och Stoffe satte oss där och efter en stund dök även Anna och Svante upp. Den provisoriska medhavda ostbrickan slukades glupskt i väntan på underhållningen. När det väl kom igång insåg vi ganska snart att vi satt alldeles för långt bak för att få ut något vettigt av det hela. Vi kunde knappt höra, för vi hade uppenbarligen hamnat med de som var där för att prata och dricka vin och inte för att lyssna på musik. Dessutom drabbades vi än en gång av ett gäng asiater som kom i sista sekund och tryckte ner sig precis framför oss och var i vägen. Jag och Stoffe tog saken i egna händer och undersökte området längre fram. Efter att oskyldigt ha gått och spanat hittade vi en plats mitt framför scenen bakom ett äldre par precis vid en av gångarna. Vi frågade om det var ok att vi satt där och det var inga problem. En helt perfekt plats! Helt plötsligt hörde vi musiken och storbildsskärmarna synkade med ljudet och vi hade toppenutsikt över scenen. Dessutom var det 1,5 meter bak till de som satt bakom oss så vi var inte i vägen för någon. I pausen gick Anna hem så Svante joinade oss där framme lagom till de körde fyra nummer ur West Side Story.
Sen kom den. Finalen. Mäktig musik, massvis av tomtebloss i publiken, kanoner som sköt gnistrande lågor från scenen och fyrverkerier. Helt fantastiska fyrverkerier som man blev helt oohhig och aahhig av. Det var underbart!

Mindre underbart var det att gå hem och städa lägenheten efteråt. Min städdag infaller numera på lördagar istället för på tisdagar sedan äcklet ändrat schemat på grund av att han själv inte städat på sin dag. När han då fick städa på en annan dag så fick ju det bli hans nya dag istället. Och så fick han chansen att ge mig lördagen och riktigt gotta sig. Desstuom har han ju satt upp regeln att man inte får städa före klockan sju på kvällen. Därför fick jag vänta tills jag kom hem istället för att göra det innan jag gick. Mmm... Städa på lördagkvällar...
17 dagar kvar.

1 comment:

Anonymous said...

Blog on!!!