Wednesday, January 31, 2007

070131

Jag har blivit trög. Det måste vara så. Något har hänt i alla fall. Imorgon börjar Februari och jag kan inte fatta det. Januari är slut. Idag. I min värld är det helt sjukt. Om en vecka har jag befunnit mig utsocknes i fem månader. Som sagt. Jag fattar inte. Om tiden ska fortsätta gå så här fort kommer jag att vara gammal innan jul.
Idag reste Sara till Melbourne. Hon och Stoffe har ju "fått upp ögonen för varandra" så hon åkte ner till dem. Vi kom båda fram till att det är lite skumt att hon reser med de som jag kom ner här med. Men jag har ju bott med hennes vänner så vi är kvitt. Det var inte utan en och annan tår i ögat vi kramades länge och sa hejdå. Vi har verkligen kommit nära varandra på den här korta tiden. Det känns som om vi har känt varandra i flera år. Det är inte vanligt att man hittar sådana vänner. Ska bli kul att ses hemma i sommar.
Läste ut min bok för några dagar sedan så nu blir det bara reseguider som gäller fram till Kambodja. Måste läsa på mer inför resorna, annars har jag tre svenska böcker som bara ligger och väntar på mig. Jeppe hade en med sig och sen har jag fått två av Sara som hon har läst ut. Det är så det funkar här. Saker vandrar vidare. Har du läst en bok får någon annan den och tröttnar du på en tröja eller så hittar du alltid någon som är sjukligt trött på sina egna stackars trasor och gladeligen tar emot ett bidrag. Idag gick Sarah (inte Sara) till jobbet i ett par byxor som fram tills igår var mina. Jag vill aldrig mer se dem! Jo, fast på henne då såklart.
Har konstaterat att jag inte hinner resa hem tidigare. Finns inte en chans. Jag hinner ändå inte se allt jag vill se. Kommer inte att komma till Melbourne och Great Ocean Road till exempel. Det är lite synd, men det får bli på nästa resa hit. Kommer inte till huvudstaden Canberra heller. Det är en ganska cool stad eftersom den är planerad och uppbyggd just i syftet att vara huvudstad. Man kunde inte enas mellan Sydney och Melbourne så man byggde helt enkelt en ny stad mittemellan. Det är inte alls många som bor där utan den består mest av instanser av olika slag och statliga byggnader. Hade varit intressant att se, men för mig blir det nog Fiji istället. Tror jag.
Först ska jag ta mig från Sydney. 9 dagar.

2 comments:

Anonymous said...

Ja 9 dagar kvar - har sett på korten innan du åkte - hur mycket har vi förändrats - utanpå och inuti.?? Köpte varsin bok om våra Stjärntecken - är du nyfiken ??
Stämmer våra karaktärsdrag ??
Ja tiden går alltid fort blir bara värre o värre !! Du får ändå se så mycket nytt !! Behövs myggstift i Kambodja tro ?? Spännande !!
Kram Mamma

maddiis said...

Hujedamig...

Ja, klart jag är intresserad. Mitt stjärntecken stämmer alldeles för bra in på mig. Humor. Velpottemadde... Alla som har varit ute och käkat med mig vet hur svårt jag har att bestämma mig. För enkelhetens skull blir det därför samma oftast. Fast jag kan vänta med att läsa boken tills jag kommer hem. Har inte plats för den här nere. I så fall får du ta hem den igen och då får du extra vikt. Tror dock att du slipper släpa på Buffyboxen. Tror att jag skickar den i ala fall, fast det kostar en del. Men man kan försäkra paketen. Så länge jag har kvittot får jag ut en ny om det händer något. Så får du ta kläder istället. Hoppas det går bra?