Saturday, December 02, 2006

061202

Igår var en riktig toppenkväll. Idag har inte varit lika toppen, förmodligen mest på grund av gårdagens toppenstatus. Det är sådant man får leva med. Tyvärr lever vi även med Jackson... Han var i högform igår och tog över hela showen. Det som skulle varit en avslappnad sammankomst i trevliga vänners sällskap blev mer ett panikartat "fly-från-Jackson-drama". Den mannen är inte det ulligaste fåret i flocken alltså. Vi försökte gömma oss på balkongen så mycket det gick eftersom man måste gå genom något av våra sovrum för att komma dit, och han inte brukar gå in på rummen i onödan. Den spärren släppte ganska fort så vi fick hitta på andra flyktplaner. Som tur är sysselsatte Anna och Stoffe honom ganske väl så vi som tvingas bo med honom fick pusta ut en stund. Tack!
Vid midnatt gick vi bort till Purple Sneakers. Det var faktiskt riktigt bra musik där den här gången. Efter ett tag hade Anna igått i tvåsamhet med någon så vi andra drog vidare upp till Kings Cross och The Empire där Niroshani och andra Anna var. Tyvärr hade jag inte id med mig så jag blev nekad inträde. De är helt tokiga med leg här och jag lär mig aldrig. Blev så förolämpad att jag haffade en taxi, åkte hem, hämtade körkortet medan han väntade utanför och tog sen samma taxi tillbaka. Det var nog det mest "amerikansk film" jag gjort i hela mitt liv! Kändes riktigt bra att trycka upp kortet framför näsan på stroppvakten och bevisa att jag var 24 och inte 17 som han försökte hävda. När jag väl kom in tog det tre minuter blankt, sen försökte en vakt slänga ut Stoffe. På hugget som jag var lyckades jag avstyra det hela. 1-1. Mötte upp med gänget där inne och kom sen inte hem förrän klockan var 04.30. Kom i säng strax före sex i morse. Lovely.
Inte lika lovely att stiga upp för att gå och klippa sig idag. På något sätt lyckades jag ta mig ur sängen och sen har resten av dagen bara gått på rutin. Äta något, ringa någon och kolla på Buffy. Går förresten på antibiotika nu. Var och tog spruta igår och då kollade jag även upp den misstänkta urinvägsinfektionen. Jag hade inte behövt vara så tveksam sa läkaren. Jag hade uppenbarligen inte lika starka känningar som andra, men det var en rejäl infektion. Tur att det finns bra mediciner mot sånt.
Idag har mamma sitt födelsedagskalas. Hon fyller år imorgon. Hur mycket får jag nog inte skriva på nätet, men om ni är väldigt intresserade kan ni ju ringa mig och fråga. ;) Synd att jag inte kan vara där. Får ringa istället och framföra mina gratulationer. Kanske inte samma sak, men vad ska en flicka göra? Hon får nöja sig med resten av tjocka släkten. De är också trevliga. Hehe.
Imorgon ska jag försöka lägga upp lite bilder här. Måste tömma kameran innan jag reser på onsdag. Tänkte att jag kunde försöka göra två flugor på smällen, som någon har sagt nån gång.
Nä. Nu är det läggdags. Klockan är över midnatt. Guten Nacht!
Hasse; Du får minsann nöja dig med samma text som alla andra får idag. Jävla livet.

1 comment:

Anonymous said...

Haha, se där... Det är ju skönt att höra att vakterna gör sitt jobb på andra sidan världen också... Det där har man ju själv gjort några gånger och tvingat folk till att vara deltagande i en "amerikansk film" så där.. Att folk aldrig lär sig.. Ha alltid leg på dig! Tänk om du blir påkörd på gatan.. Hur skall de då veta vem de skall kontakta?.. Om man inte är brottsling och finns med i registerna, då löser det ju sig själv per automatik.. Men gör nu inget rån bara för att få komma med i de registerna så ni kan fortsätta vara lata och utan legg.