Friday, December 29, 2006

061229

Inte mycket nytt har hänt. Igår var jag för första gången på nästan fyra månader ensam hemma nästan hela dagen. Tog vara på tillfället och frossade i Buffy. Inte bra för social status, men ack så lenande för själen. Ingen som tjatade om repade skivor, skarpa hörn och städtider. Ingen som själv struntar i att städa i tre dagar när det var hans tur och sedan bestämmer att vi andra måste städa efter klockan sju på kvällen annars räknas det inte. Vi får däremot gärna städa klockan tre på morgonen. Med andra ord, ingen Jackson. Jag har aldrig i hela mitt liv tyckt så illa om en annan människa som jag gör med honom. Det får mig nästan att skämmas över mig själv!
Var ute och skulle köpa ny kamera igår eftersom jag tyvärr är kameralös igen. Var duktig och frågade om garanti, men där gick jag bet. Det fanns inget sätt att få världsgaranti på kameran, vilket jag tycker är märkligt. Att köpa en kamera som bara har garanti i Australien är mer riskfyllt än vad jag vågar satsa på så det blev ingen ny kamera. Den får inhandlas i Sverige istället och så får mamma ha den med sig när vi träffas i Kambodja i Februari. Tills dess får jag klara mig på engångskameror. Det får gå det med. Däremot ska ipod ha världsgaranti på alla sina produkter vilket är bra eftersom min mp3-spelare har hittat tillbaka till Sverige av misstag. Det gör inte jättemycket. Den var ändå sönder. Jag och teknik. Jag tycker om tekniska pryttlar mer än vad de tycker om mig. Suck...
I övrigt är jag i en stad där Paris Hilton för tillfället är och mellandagsshoppar. Inte illa pinkat!

7 comments:

Anonymous said...

Hejsan igen.
Vilken knäppskalle denna jackson verka vara! Måste ha ett allvarligt hjärnfel, eller så.
Men hur länge ska du stanna borta?? Jag har nog missat något här?? Ska du tillbaka till Sidney efter Kambodja eller kommer du tillbaka till Sverige?? Kram jeanette

maddiis said...

Hej Jeanette!

Vad glad jag blev över att se dig här. Jo, Jackson är inte riktigt som alla andra...

Min hemresa är planerad till den 16 Maj så jag kommer hem till Sverige den 17:e. Jag ska tillbaka till Sydney och Australien efter Kambodja. Ska resa runt här nere lite då och sen kommer jag hem.

Hörde att ni ska till fjällen. Jag är så avundsjuk! Kram kram!

Anonymous said...

Hej Maddiis.
Kan du sätta in fler bilder på
djur.(ormar och sånt)
Hälsningar Robin.

Anonymous said...

Hejsan Madeleine.
Vi ska till ett par som heter Jan
och Marie som vi har firat nyår
med i många år.
Nu har vi hyrt film som vi ska
titta på(THECONTACT).
Har du sett den?
GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR CATRINE
MIKAEL FREDRIK ROBIN MAJA
PAPPA OCH LENA.
(Var rädd om dig)

maddiis said...

Robin: Jag kan skicka bilder istället om du vill ha dem. Jag har inte jättemånga, men det finns någon krokodil och en del ödlor. Ska jag maila dem till Mikaels adress eller har du en egen? Kram!


Cin: Det borde jag ha vetat. Kan inte fatta att det redan är nyårsafton. Tiden går fort.

Jag har inte sett den filmen, men ni kan ju säga om den är bra. Har ni sett The devil wears Prada? Jag har sett den här nere och tyckte att den var bra. Kan kanske vara ett tips.

Hälsa alla och önska dem ett Gott nytt år. Massa kramar från Lillasyster.

Anonymous said...

Hej Madeleine.
Du kan majla bilderna till
Mikael.
Jag tyckte inte filmen var bra.
Den hette (THECONTRACT)och inte
som jag skrev.
Tack för tipset på filmen.
Ha det bra.
Hälsningar från
Catrine och Robin

Anonymous said...

Tänk att va mitt i händelsernas centrum o reta sej på EEEEEENNNNN
enda människa ! Vilket sammanträffade , men å andra sidan det finns ju ingen slump !!!!
Är du ett offer för städ- jägare ?
Skönt att va ensam ibland, bara Kattja o jag i fåtöljen - en hel kväll ! Underbart ! Kan läsa olästa tidningar, slippa klippa ut recept !
Ser alla program - Du blir vad du äter !! Kan det vara sant !!
Åt räkor igår, nej nu simmar jag in till sängen !
Natti Natti min Ängel !
Kramar Mamma