Tuesday, December 05, 2006

061205

Idag har jag haft en riktigt SvenssonSvensk dag. Jag har varit på IKEA. Det ligger i en jättemysig stadsdel som heter Rhodes och ligger cirka en halvtimme bort med tåg. Det bästa är att de har en liten butik med svenska matvaror, så nu har jag shoppat. Det blev julmust, glögg, knäckebröd, senapssill, malacosnören, ahlgrens bilar, och pepparkakor. Come on julafton. Jag är förberedd. Jag och Anna hade tänkt äta köttbullar där också, vilka för övrigt serveras med pomme och brunsås (urk), men restaurangen hade stängt så det får bli en annan gång. Det är helt sjukt vilken eufori man kan uppleva bara genom att känna igen saker. Var helt utmattad när jag kom på tåget igen. Det är jobbigt att gå på IKEA, men kul. Handlade lite till lägenheten också. Köpte en stor gryta så det kan kokas soppa, en vass kniv och saxar. Fick pengar av Jackson sen som var ganska tacksam över att han slapp handla.
Min älskade matta I sill- och knäckehörnan
För några dagar sedan var jag på IMAX och tittade på film. För er som inte vet är IMAX en jättebio med gigantisk duk som oftast visar 3D-filmer. Vi tittade på en som hette Deep Sea 3D och var en dokumentär om havet och korallreven. Det var tokhäftigt. Pinsamt nog satt jag och duckade ibland när farliga jättefiskar simmade rakt över huvudet på en. Det coolaste var nog när det var ett stim med maneter och man satt mitt inuti det. Kändes som om man skulle kunna räcka ut handen och ta på dem, så verkligt var det. Mindre fräsiga var de glasögon vi fick ha på oss...
Håller på att packa nu. Det är en tjej från Irland som ska ha min säng medan jag är borta, vilket är bra för då slipper jag dubbel hyra. Dock innebär det samtidigt att jag måste packa alla saker jag äger och har eftersom hon får ha sina saker där. Jag har visserligen inte så mycket, men ändå. Om drygt fyra timmar ska jag åka till flygplatsen. Nu är det dags. Jeppe är här. Snart. Om mindre är sju timmar har jag träffat honom. Om ungefär 60 timmar ska jag kasta mig ut ur en flygplan. Med fallskärm såklart. Det är sjukt. Vad har jag gett mig in på? Jaja, jag fick i alla fall dricka julmust innan om jag nu inte får göra det efter. Man vet ju aldrig. Risken finns.
Nu börjar äventyret...

2 comments:

Anonymous said...

Fräckt!!!!!

Snygga brills.. =) Med de kan du nog charma vilken karl som helst!!

Hoppas du får kanontrevligt med Jeppe!

Klockan är halv sju onsd kväll här, jag har jobbat med löneavstämning hela dagen på mitt "nya" företag - USCH och BLÄ - inte gjort på typ 3 år, men snart är det ordning..
Nu har jag varit hemom, kastat i två maskiner tvätt och sedan jobbat 30 min på KE!!
Det fåt räcka för idag!

Ska hem och äta dillstuvad potatis och falukorv.. Jag lagar inte själv..

PUSS i ljumsken =)

Anonymous said...

Hej igen!

Jag kollade det där med bilförsäkringsdetaljerna. Du fick tillbaka 301 kr, utbetdag hos oss 21/9.. Men jag vet inte om det kommit på avi till mamsen eller på konto till dig..

Dessutom bör vi ställa av den senast på nyårsafton - annars får du betala skatt för hela januari oxå..

Ha det gött =)