Tuesday, December 26, 2006

061226

Det är lugnt i hemmet igen. Lyckades prata vett med honom igår så nu är vi inte vräkta längre. Han är verkligen en 10-åring i en vuxen, mycket ful mans kropp. Jag har aldrig träffat en märkligare människa i hela mitt liv. Försöker undvika honom så mycket som möjligt. Fick inte någon bättre förklaring till varför vi skulle kastas ut än hans tragiska barndom som han uppenbarligen ville prata om.
Känns ganska bra att bara vara hemlös i ett land igen. Ett land som inte är Australien. Nu är det läggdags.

8 comments:

Anonymous said...

Hej Madeleine!
Det var ju skönt att det ordnade sig! Hade det inte varit så långt och dyrt till Australien så hade vi åkt och hälsat på dig.Det hade varit lättare om du hade varit i Spanien. Vad har du för planer de närmaste veckorna. Ringer de fortfarande att du ska vikariera.
Hoppas du mår bra! Själv har jag haft lite feber till och från i tre veckor. Men det är väl snart övergående.
Hälsningar Linda!
PS: Läser du detta Kristin så tack för ditt julkort och Gott Nytt År även till dig:

maddiis said...

Just nu vet jag inte riktigt. Vill jag jobba så finns det säkert lite jobb. Det är julledigheter och så nu så det är inte så mycket. Planen är att leta upp ett annat jobb under Januari, sen åker jag till Kambodja i Februari. Efter det är det dags att resa lite till och sen får jag åka hem. Tiden går fort.

Det hade varit jätteroligt om ni kom hit, men jasg förstår om det inte går. En biljett hit kostar ju ca 13 000 och det är bara flyget.

Hoppas du blir frisk snart. Det är så tråkigt att vara sjuk. Jag har också haft ont i halsen och feber, men det är borta nu vilket är skönt.

Vi hörs snart! Kram från Lillasyster

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
maddiis said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Hej Maddis by night.
Det var skönt det ordnade upp sig
med boendet.
Vad ska ni göra nyårsafton?
Vi är bortbjudna.
Ha det bra.
Tack även från oss Kristin för
julkortet.
Hälsningar från Catrine med
familj.

Anonymous said...

Hej Maddis!
Jag skickade kort tilll dig på Maja och Trixie kom dom fram?

Hälsningar
Micke

maddiis said...

Hallå!

Cin: Vi ska ha picknick i Kungliga Botaniska Trädgården. Om man ska få plats och se nyårsfyrverkerierna över Operahuset och Harbour Bridge som är några av de mest kända i världen måste man vara på plats redan vid lunch. Det blir ett annorlunda nyårsfirande men det är bara kul.

Vart ska ni någonstans?


Mikael: Du har väl bara skickat bilder en gång? Har du inte fått mina mail? Jag har svarat två gånger.

I vilket fall som helst har jag fått bilderna och de var jättefina! Inte så länge kvar tills jag får träffa lilla Maja nu. Kommer dock att kännas tomt att inte ha Trixan som möter en i dörren. Man kan ju alltid hoppas att någon av er andra blir lika glada när jag kommer... ;) Hehe.

Saknar er alla massor! Kram kram!

Anonymous said...

Ja, vad ska du lära av denne märklige man till hyresvärd ??
Han tillhör väl den sorten som gör livet surt för andra när han själv mår dåligt .
Att lära sej att man väljer själv sina upplevelser det är en svår konst. Att man är ansvarig själv för sin egen lycka !! Kaaaan det vara såååå enkeenkelt ????
Godnatt, kvart över ett
Trettonafton
Önskar dej all lycka varje dag !!
Den finns runt omkring !På natten oxå.
Kramar Mamma