Sunday, December 24, 2006

061224

Det gick. Julstämningen har infunnit sig. Mitt i alla förberedelser spred sig plötsligt en omisstagbar glöggdoft som blandades med pepparkakor, juleskum och och danska frikadeller och i bakgrunden sjunger Carola sina juligaste toner. Eftersom vi inte har några fönster känns det som om vintern ligger i snöiga drivor utanför och att nordanvinden viner runt knuten. Här befinner vi oss nu, i detta vacuum vi skapat åt oss själva.
Snart ska vi gå ut i det svenska midsommarvädret och grilla.

5 comments:

Anonymous said...

God juuul!! Det var kul att prata med dig igår! Det var tomt utan dig, bara jag och Johanna som sjöng på slutet och det gick väl sådär... Nu ska vi snart äta lutfisk (funderar på att byta ut det mot sushi nästa år) och äta gröt. Lite tomt också utan mina små tomtenissar som skulle varit med, men det får bli som det blir i år.
Hoppas du har det bra!!! Många kramar från Lina

Anonymous said...

Argh!!!!! Nu har jag söpigt bort dina nummer i aussie... Du får maila dem till mig.*suckar* jag har ju inte kunnat ringa och säga GOOOOOD juúuuull.. Stafan var en stalledräng.. :P..

Och hela den biten.. Smaklig Barbie..

Christian said...

Glad Midsommar dårå!

maddiis said...

Lina: Jag saknade er också, massor! Det var väl bra att det blev julsånger även om halva kören saknades. Vi sjöng också julsånger. Vi var en liten fin kör som skrålade de svenskaste julsånger vi kunde komma på.

Förstår att det är extra jobbigt nu kring jul, men det blir bättre. Jag kan nissa för dig så länge om du vill! =)

Mmm... Lutfisk... Denna mat från Gudarna.


Scorpan: Inte lätt att vara stolledräng så här i juletid. Du får numrena igen. Jag är snäll.


Christian: Detsamma! Hoppas det går bra med träningen i jul trots all julskinka och prinskorv.

Anonymous said...

Hoppas du sjöng julsångerna från häftet jag skickade till dej- alla de svenska- tänkte du vill nog ha julstämning !!
Men alla jular är inte likadana, livet för med sej stora skillnader i traditionerna, det är bara till att acceptera nuet hur det än är !!
Men jag hade levande ljus i granen !
Och lutfisk på juldagen - tänkte spara lite till dej - vet att det är din Älsklingsmat men det finns nog till sommaren oxå !!
Ha det gott !
PS; Ni slipper i allafall fönstertittare !! DS
Kramar Mamma