Sunday, December 03, 2006

061203

Tänkte att det är dags att försöka få upp lite nya bilder här. En liten fågel har viskat i mitt öra att det är för få här nu. Ska göra mitt bästa för att åtgärda problemet omedelbums! Hoppas de duger. Roligare än såhär blir det inte.
Vi börjar med födelsedagen då mina vänner var snälla nog att ta med mig till Sydney Wildlife. På ena bilden stiftar jag bekantskap med en orm, och på den andra med två. Nej då, sistnämnda är tagen på kvällen när vi träffades hemma hos Anna och Martina en stund innan vi gick ut. Ja, jag hade bränt mig på stranden dagen innan...
Dagen efter gick vi ner på stan och insåg att det var julpuntat. I Oktober! Några dagar senare var det party igen. Bilden är tagen när jag bodde på Boomerang. Det var ett band på turné som också bodde där, Cracker Jacks. Så här kan det se ut när en gitarrist hittar ett nytt ljud. Spela på flaska fick en helt ny innebörd.
Jag har ju även varit på Tassie och förevigat. Bilden på det stora trädet är världens näst högsta trädsort, detta var nästan 80 m. Pizzabilden är lunch i Hobart. Liljekonvalj var farmors favoritblomma och sådana fanns det på den rhododendronutställning vi var på. Den fjärde bilden är på Cradle Mountain. Sjön som kan skymtas i bakgrunden heter Dove Lake och den vandrade vi runt.
Vi tittade på annat där också. Det fanns fina vattenfall, världens brantaste järnväg och så var vi i en stad som hette Penguin. Otippat. Ni kan se en wallaby också.De fanns i mängder.
Samma dag som vi tittade på snön var vi också på underbara stränder.


När jag kom hem flyttade jag från den ena plågan till den andra...Tror att jag trots allt föredrar dåligt vattentryck.
maddiis och operahuset

Jag har varit i Blue Mountains också och tittat på Three Sisters. Tyvärr har det varit en del skogsbränder där sen jag var där. Det brinner mycket i Australien. Hela tiden... Jag har bott bredvid en brandstation. Jag vet.

Som jag skrev har jag köpt hela Buffyboxen. Glädjen var total. Den andra bilden är från fredagens festligheter. Hela gänget samlat.

Australien har satt sina fotspår i både mig och Josse, men vi har minsann satt våra fotspår i Australien med!

3 comments:

Anonymous said...

Hej gumman!

Nice bilder!!!!! =)

Men jag hade inte räknat så fel sist, jag tror att klockan som registrerar blog kommentarer är fel - för jag skrev vid fyra på fre em, och sa att kl skulle vara sex på lördag morgon hos dig..

I alla fall. Nu är klockan strax efter nio, måndag morgon, Kristianstad, Sverige.
Jag har fått mig some love inatt, så jag är glad men trött och seg.. Vad gör man inte för sporten?!

Hur går det med biluppställningsplaner? Det börjar bli kallt och blött för Bettan nu..

PÖSS =)

maddiis said...

Jo, du måste tänka fel. Klockan i bloggen går efter svensk tid. När klockan i Sverige är 16.10 fredag em är klockan här 02.10 lör morgon. Tidsskillnaden är 10 timmar, inte 14. Tänk er tid, dra ifrån 2 h och vänd dygnet ett halvt dygn framåt så blir det rätt tid. När klockan är 6 lör morgon här är klockan 20 hos er. Jaja. hur som.

Tror att jag ska behålla bilen, måste bara hitta någonstans att ställa henne. Har pratat med mamma, men hon har varit lite svårpratad. Har stirrat inför födelsedag och kalas, men det ska väl lägga sig om ett par dagar. Ska försöka få något vettigt ur henne då. Du har inga kontakter med lada?

Fått dig some love. Äckligt! ;) Inte alls ett endaste lite dugg avundsjuk... Hrm.

Anonymous said...

Iiiiisch Ni kan ju inte diskutera snusk och hor på en blogg så där.. *rodnar djupt*.. En frireligös människa som mig blir ju alldeles till mig...

Ohhhh.. Biiiig bada boo... Penguin!! :D

Ohhh.. men titta.. bilder på söööööta maddiis...

PS.. och visst kan du äta kitkat cookie dough.... vi tycker om dig ändå! (mesta delen sätter ju sig på brösten.. opps.. skrev jag det där... hoppla...)