Monday, December 25, 2006

061225

Det var ett mycket trevligt julfirande igår. Det bästa av allt var att Tomten kom. Dock hade han glömt bort vad tomten säger (ho ho ho) och klämde därför i med ett hummande "budi budi budi". Tomtarna i Australien är visst inte som alla andra tomtar. Det var trevligt med en tomte även om han inte hade några paketer. Bara känslan av jul.
Mindre trevligt var det att efter att ha stigit upp idag mötas av beskedet att vår psykotiske hyresvärd har bestämt sig för att gruppvräka alla. Jag har absolut ingen aning om varför. I vilket fall som helst hade han skrivit på anslagstavlan att alla ska vara här ifrån den 2:e Januari. Måste försöka prata med honom och få lite klarhet i vad detta är. Det finns inte en chans att man kan hitta ett hostel två dagar efter nyår i den här stan. Det går inte. Jag fattar ingenting. Jag har varit bortrest i två veckor och när jag kom hem var det kaos. Jag vill ju inte flytta!
Hmm... för väl se vart detta kan sluta. Intressant.

5 comments:

Anonymous said...

Hej Madeleine
Dina rumskompisar måste ju veta vad som hänt. Hoppas att det ordnar sig!
Själva hade vi en lugn och trevlig jul. God fortsättning.
Hälsningar Linda

Anonymous said...

Stackars dig - inte meningen att sånt ska hända på jul eller hur?!

Men än får du inte komma hem även om jag saknar dig!!! =)

PS. Var det du som ringde ¨hem till oss förut? Jag var inte vaken och pappa var långt nere i soffhörnet.. Vi får höras sen..

Idag går gamla Bettan tillbaka till "det vanliga livet".. Semestern var för kort!!!

PUSS

Anonymous said...

HA DET BRA PÅ SLUTET AV 2006 SAMT ETT GOTT NYTT 2007!

HÄLSNINGAR
MICKE

maddiis said...

Hej på er och tack för hälsningarna.

Linda: Som ni kan läsa i dagens inlägg får vi bo kvar här. Jackson är konstig! Bra att ni hade en trevlig jul. Det är så jularna ska vara.

Marie: Ja, det var jag som ringde. Trodde att ni julsov allihop. Hoppas jag inte väckte någon. Lilla Bettan. Hon har fått gå fler mil än vad som är bra för samvetet...

Micke: tack så mycket! Ni får ha en riktigt god fortsättning också.

Anonymous said...

Ja Hyresförmedlaren lyckades ! Besittningsskyddet fungerar tydligen inte i Sydney !! I Sverige är det svårt att bli av med lägenheten !! Får betala 3 mån efter avflyttning !!
Men jag önskar dej Ett Gott slut o Ett Gott NYtt år !! 2007 Tänk på Världens största fyrverkeri !! I Sydney !!
Det var inte dåligt i Bromölla heller !!
Men mina ettöres smällare - var för gamla !! Kul i allafall !!
Kramiz Mamma