Saturday, May 09, 2009

090509

Jag är kär! Jag och sambon har en längre tid diskuterat att skaffa katt, och idag hittade jag en älskling i Helsingborg. Jag mailade direkt och hoppas att få svar snart. I så fall har jag en bebis här den 20/5. Jag är helt darrig! Tänk, en ullig, gosig katt som klöser på mattan och kissar i soffan. Vilket drömliv... Här är de små liven som kanske ska bli kristianstadsbor. Åtminstne en av dem.

I måndags gjorde jag någonting som jag själv tycker är fantastiskt. Jag sprang tillsammans med sex kollegor Vårruset i Malmö. För någon som aldrig har sprungit i hela sitt liv, det vill säga undertecknad, tycker jag det är strongt gjort att klara ett femkilometerslopp. Det blev lite masspsykos när så många människor samlas på samma ställe för att göra samma sak och det peppar en. Jag gick sammanlagt kanske 500 m, resten sprang jag. Green Day i öronen gjorde sitt till. Har sällan varit så stolt över något tidigare, och jag kände vekligen att jag förtjänat min medalj, sen spelade det ingen som helst roll att alla de andra 10 000 också fick. Min var nog den finaste ändå...

No comments: