Monday, May 11, 2009

090511

Jag har ont i halsen och bröstet och hostar. Inte kul alls! Det är så typiskt, eftersom vi ska ha föräldramöte imorgon, och jag är den som står för den musikaliska delen på jobbet. Vad tror ni vi ska ha då!? Jo, konsert. Jag försökte mig på att sjunga i badrummet i morse. Det lät som om jag hade varit på hårdrockskonsert hela natten. Fast det hade jag kanske också. När jag vaknade var ena halvan av sängen tom. Sambon hade flytt in till soffan i vardagsrummet. När jag snällt undrade varför, fick jag svaret att jag hade legat och mumlat och typ sjungt i sömnen och efter en halvtimme hade han tröttnat. Det man inte vet lider man inte av. Så mycket i alla fall.

Idag har vi varit och tittat på systemkamera igen. Min Ixus ha ju döden dött och om vi nu ska få lilleman i huset vill vi ju kunna föreviga detta. För den som inte visste det kan jag berätta att det finns en djungel av systemkameror där ute. Några billigare och några dyrare. Vilken vi ska satsa på har vi ännu inte en aning om, men i nuläget tittar vi läte närmre på två kameror från Nikon - D60 och D90, och en kamera från Olympus, E-520. Är det något som är bra med huset är det något som är sämre med objektiven, och är allt bra kostar den multum. Funderingarna går vidare.
Vi funderar också på namn fortfarande. Sixten är still going strong, men även Felix och Findus är på tapeten. Som sagt, finns det andra förslag är det bara att höra av sig. Vi lyssnar och tar emot.


Sambon har tvingat mig att diska idag, så jag måste väl göra det - trots att jag har ont i halsen och det är vääääldigt synd om mig. Ikväll ska jag på pilates med arbetskamraterna. Det ska bli trevligt. Får bättra på nagellacket på tårna innan dess, det är ju ett barfotapass. Ibland önskar man att man var kille...

3 comments:

clarabella said...

Hejhej,

Intressant med dina namnförslag. Sixten är ju som sagt arbetsnamnet på vår bebis i magen, men det visste du ju. Felix har vi på vår lilla namnlista så det är klart att jag helst inte vill att du tar det, men du gör ju som du vill. Findus var en elak katt vi hade, men namnet är fint. Jag röstar på Xerxes, lagom komplicerat. :)

Mamma said...

Jag tycker Sixten var fint annars gillar jag William eller Wille eller Felix hellre än Findus ellr Björne.
Men det rätta ser ni på honom !!

Mamma said...

Jag tycker Sixten var fint annars gillar jag William eller Wille eller Felix hellre än Findus ellr Björne.
Men det rätta ser ni på honom !!