Saturday, May 16, 2009

090516
Idag har jag faktiskt varit lite duktig. Redan igår kväll skurade och skrubbade jag hela transportburen och den blev jättefin. Idag åkte jag in till stan efter ridningen och köpte tyg. När jag kom hem sydde jag en dyna så det blir lite mjukare och mysigare att åka bil. Passade också på att köpa tre leksaker och en snuttis till lillkisen (Eskil?) i stan. Snuttisen, eller diinglis som den visst hette, har jag tänkt ska få lukta lite av mamsen och syskonen så han inte behöver sakna dem så mycket.
Idag märktes det verkligen att jag inte tillhör Mammorna. Letade i alla affärer efter just den här sortens gosegrejer - Mammor vet instinktivt vart de finns. När jag berättade att den skulle vara till en kattunge fick jag världens konstigaste blickar och det syntes tydligt vad de tänkte. Till slut var det i alla fall en familj som förbarmade sig över mig och invigde mig i hemligheten. Än mer pinsamt blev det när de skulle förklara vart det låg och bara använde typiska barnfamiljsställen som referenser. Jag fattade ingenting. När de berättade vilken närmsta puben var visste jag precis. Tragiskt.
Lite fina inköp blev det alltså, och madrassen har jag sytt på mammas gamla Husqvarna från 1960. Det är väl återvinning om nåt?

1 comment:

Erica said...

Nej, mamma och pappa har varit och hämtat henne :( Men jag skall få lov att ha henne igen några dagar :)

Hehe, måste få se er sötnos när han(?) anlänt :) Hur går det med namnvalet? Torsten? Sixten? Findus?